Performancing Metrics

ایجاد تفاوت در تفسیر قانون رفع موانع تولید | اتاق خبر
کد خبر: 301368
تاریخ انتشار: 19 آذر 1394 - 16:45
نایب رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: تفسیر دولت و بخش خصوصی از برخی آیین‌نامه‌های قانون رفع موانع تولید متفاوت است و دولت حتما باید در این قانون بازنگری کند.

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: تفسیر دولت و بخش خصوصی از برخی آیین‌نامه‌های قانون رفع موانع تولید متفاوت است و دولت حتما باید در این قانون بازنگری کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا مهدی جهانگیری با اشاره به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و تفسیر‌های متفاوت از این قانون عنوان کرد: قانون رفع موانع تولید، فی‌نفسه قانون مثبتی است اما از آیین‌نامه‌های آن تفسیرهای متفاوتی وجود دارد.

وی اضافه کرد: به تازگی ماده 20 این قانون مورد بحث قرار گرفت که تفسیر دولت از این ماده قانونی یک موضوع است و تفسیر بخش خصوصی از آن موضوع دیگری است؛ مطئنا دولت حتما باید نسبت به این قانون بازنگری داشته باشد.

 نایب رییس اتاق بازرگانی تهران درباره افت صادرات در ماه‌های اخیر اظهار کرد: به‌طور طبیعی با توجه به رکودی که در جامعه وجود دارد و تحریم‌هایی که در گذشته با آن روبرو بوده‌ایم و همچنان ادامه دارد، باعث شده است در عرصه تولید و صادرات کاهش جدی و قابل ملاحظه‌ای داشته باشیم.

جهانگیری ادامه داد: یکی از مواردی که دولت پس از اجرای برجام به آن توجه دارد توسعه صادرات است و دولت، صادرات را به عنوان یکی از محورهای اصلی و برنامه‌های جدی خود قلمداد کرده است.

 نایب رییس اتاق بازرگانی تهران افزود: فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی باید به دنبال ورود به بازارهای صادراتی و به دست آوردن جایگاه ها و بازارهای قبلی خود باشند و در عرصه صادرات تلاش جدی کنند تا این امر محقق شود. طبیعتا بخش خصوصی در این عرصه دارای برنامه است و دولت نیز برای آنکه صادرات شکل مطلوبی داشته باشد اراده جدی دارد.

وی اظهار امیدواری کرد با خروج از رکود و رونقی که در پیش است و همه به آن دل بسته‌ایم بتوانیم در عرصه صادرات گام‌های مثبتی برداریم تا این دغدغه تا حد قابل توجهی برطرف شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید