Performancing Metrics

از سرگیری مذاکرات ملی لیبی | اتاق خبر
کد خبر: 301371
تاریخ انتشار: 19 آذر 1394 - 17:24
نشست‌های مذاکرات ملی در لیبی امروز (پنجشنبه) با نظارت سازمان ملل متحده از سرگرفته می‌شود.

نشست‌های مذاکرات ملی در لیبی امروز (پنجشنبه) با نظارت سازمان ملل متحده از سرگرفته می‌شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از الجزیره، محمد شعیب، نایب رئیس مجلس لیبی عصر روز چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی بیان کرد که طرف‌های لیبیایی امروز جهت شروع گام‌های عملی برای امضای نهایی توافق سیاسی در تونس گردهم خواهند آمد.

وی نامی از طرف‌های لیبیایی حاضر در این نشست نبرد اما گفت که بحث‌ها در داخل پارلمان بر سر سند توافق سیاسی هم چنان ادامه دارد.

شعیب افزود که نگرانی‌های بسیاری از نمایندگان در قبال این سند رفع شده و بسیاری از آنها با امضای نهایی سند موافقند.

وی گفت، توافق سیاسی که در نتیجه نشست‌های شهر الصخیرات مراکش حاصل شده، سندی فراگیر است که به واسطه آن بسیاری از مسائل از جمله مرزها، مهاجران، آوارگان و بازسازی نهادها و شهرهای ویران شده مثل بنغازی حل شده است.

از سوی دیگر شبکه اسکای نیوز اعلام کرد که علی حسن الزعتری، نماینده سازمان ملل در لیبی از جامعه جهانی خواست تا برای کمک انسانی به بیش از 2.4 میلیون لیبیایی گرفتار در هرج و مرج در سال 2016، 165 میلیون دلار اختصاص دهند.

وی افزود: طرح "پاسخ انسانی در لیبی" برای سال 2016 از سوی تیم مربوط به امور انسانی در لیبی و با حضور سازمان ملل، سازمان‌های بین‌المللی و شرکت‌های داخلی تهیه شده است و ما از جهانیان می‌خواهیم تا دست یاری به سوی آسیب‌دیدگان در لیبی چه لیبیایی و چه غیر لیبیایی دراز کنند چرا که در این کشور بیش از 2.4 میلیون شخص نیازمند حمایت‌های انسانی هستند.

الزعتری ادامه داد: ما نیازمند برطرف کردن شکاف‌های انسانی و توجه به نیازهای مردم هستیم، ما خواهان کمک 165.6 میلیون دلاری هستیم تا طی سال 2016 بتوانیم به این کشور ارائه کنیم.

وی هم‌چنین طرف‌های درگیر در لیبی را به "آتش‌بس انسانی" و "بازکردن راه‌های امن" برای کمک رسانی به افراد نیازمند و جلوگیری از افزایش "مصائب انسانی" دعوت کرد.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید