Performancing Metrics

مجوز تشکیل اتحادیه های دانشجویی به سرعت صادر می شود | اتاق خبر
کد خبر: 301423
تاریخ انتشار: 20 آذر 1394 - 02:27
معاون فرهنگی وزیر علوم:
معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: تشکل های دانشجویی قانونی می توانند طبق شرایط درخواست تشکیل اتحادیه را دهند و مطمئن باشند در صورت داشتن شرایط، ظرف کمتر از یک ماه مجوز قانونی لازم برای فعالیت آنها صادر شده و مورد حمایت این وزارتخانه قرار می گیرند.

به گزارش اتاق خبر،سید ضیاء هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گویی، در پاسخ به این پرسش که چرا به 70 تشکل دانشجویی اصلاح طلب که درخواست تشکیل اتحادیه دانشجویی را به این وزارتخانه ارائه کرده اند مجوز لازم داده نمی شود گفت: تشکل های یادشده از مدتی پیش درخواست تشکیل اتحادیه را به ما ارائه کرده اند اما خود خواستار این شده اند که نشستی را برای تبادل نظر و گفت و گو با یکدیگر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار کنند که این درخواست مورد حمایت من هم قرار گرفت .
وی افزود: اما دانشگاه شهید بهشتی می گوید وقتی قرار است میزبان نشستی با این تعداد بالای مهمان باشد باید ابتدا از قانونی بودن این تشکل ها مطمئن شود. اما چون این تشکل ها نه از وزارت علوم بلکه از دانشگاهی که در آن فعالیت می کنند مجوز گرفته اند روند استعلام از این دانشگاه ها از سوی وزارتخانه مقداری طول می کشد.
هاشمی با بیان اینکه تشکل های مذکور می توانند بدون برگزاری این نشست هم تقاضای تشکیل اتحادیه بدهند تصریح کرد: طبق قانون تقاضای حداقل 20 تشکل دانشجویی برای تشکیل اتحادیه کافی است و بیشتر از آن نیز منعی ندارد ولی طبیعی است هر چه تعداد اعضا بیشتر باشد اعطای مجوز به آنها نیز زمان بر خواهد بود.
این مقام مسئول افزود: به همکاران گفته ام که هر کاری در حوزه معاونت من از جمله بررسی درخواست اتحادیه های دانشجویی باید به سرعت بررسی شود و به خاطر فرآیندهای اداری نباید این کار به طول بینجامد.
هاشمی در پاسخ به این پرسش که این روند چقدر طول می کشد گفت: به محض دریافت تقاضای درخواست اتحادیه های دانشجویی، هیات نظارت مرکزی را تشکیل می دهیم و درخواست ها را بررسی می کنیم. تشکل های دانشجویی صرف نظر از گرایش های سیاسی خود مطمئن باشند این روند بیشتر از یکماه طول نمی کشد.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید