Performancing Metrics

امکان ندارد نیروهای خود را از عراق خارج کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 301447
تاریخ انتشار: 20 آذر 1394 - 06:15
اردوغان:
رئیس‌جمهور ترکیه روز پنج‌شنبه مدعی شد که نیروهای این کشور برای آموزش جنگجویان ضدداعش در شمال عراق مستقر شده‌اند و آنکارا آن‌ها را از این کشور خارج نخواهد کرد.

به گزارش اتاق خبر، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز پنج‌شنبه در ادامه موضع‌گیری‌های خصمانه‌اش علیه عراق،‌ گفت حضور نیروهای ترک در موصل غیرقابل مذاکره است.

به نوشته سایت شبکه سی‌ان‌ان ترک، وی با بیان اینکه خروج نیروهای ترکیه‌ای از عراق امکان پذیر نیست، مدعی شد که این نیروها برای آموزش دادن به عراق رفته‌اند و قرار نیست در عملیات رزمی شرکت داشته باشند.

اردوغان که در یک نشست خبری در آنکارا صحبت می‌کرد، گفت: «نیروهای نظامی ما به عنوان مربی به عراق رفته‌اند و مأموریت آن‌ها تنها به آموزش محدود است.»

وی افزود: «در حال حاضر اینکه ترکیه نیروهای نظامی خود را از عراق خارج کند،‌ غیرقابل بحث است.»

اردوغان همچنین اعلام کرد که قرار است روز 21 دسامبر (حدود دو هفته دیگر) ترکیه، آمریکا و کردهای شمال عراق در مورد اوضاع عراق گفت‌وگو کنند.

جمعه گذشته اعلام شد که 130 نیروی نظامی ترکیه به همراه ادوات سنگین شامل 20 تا 25 تانک و نفربر به شمال شرقی موصل مستقر شده‌اند. پس از آن مقامات ترکیه اعلام کردند که  150 تا 300 نیروی خود را به روستای «باشیقه» در حدود 20 کیلومتری شمال شرق شهر موصل اعزام کرده‌اند.

بغداد اقدام ترکیه را نقض حاکمیت عراق دانسته و در این باره به شورای امنیت شکایت کرده است.

 

منبع:فارس

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید