Performancing Metrics

ضرب‌الاجل نشست جهانی آب و هوا بدون توافق شرکت‌کنندگان به پایان رسید | اتاق خبر
کد خبر: 301611
تاریخ انتشار: 21 آذر 1394 - 10:32
کشورهای شرکت‌کننده در نشست جهانی آب و هوا، باوجود اعلام مهلت پایانیِ ۱۱ دسامبر، تاکنون موفق به دستیابی به توافق نهایی نشده‌اند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، به‌رغم تعیین روز جمعه (20 آبان) از سوی کشورهای شرکت‌کننده در نشست جهانی آب و هوا بعنوان تاریخ ضرب‌‌الاجل حصول توافق نهایی، آخرین ساعات امروز نیز در حال سپری‌شدن است.

روزنامه «هیل» آمریکا امروز در گزارشی به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد که اکنون بعد از گذشت حدود دو هفته از آغاز نشست جهانی پاریس، بان‌ کی‌مون امروز در گفتگو با خبرنگاران از ناتوانی طرف‌ها در تنظیم چارچوب نهایی توافق خبر داد. ابعاد و دامنۀ توافق مذکور و همچنین تعیین مجازات‌های مالی مربوطه برای جبران خسارات ناشی از پدیدۀ تغییر اقلیم، دو موردی بودند که بعنوان نقاط اختلاف کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس پاریس از سوی دبیرکل سازمان ملل اعلام شدند.

بان ‌کی‌مون خطاب به خبرنگاران گفت: «همچنان موارد قابل‌ ملاحظه‌ای برای بحث باقی مانده است. من اطمینان دارم طرف‌ها درنهایت به توافقی محکم و بلندپروازانه دست خواهند یافت.»

دبیرکل سازمان ملل در ادامه از کشورهای حاضر در نشست مذکور خواست در بررسی‌های خود برای رسیدن به توافق، همه مصالح جهانی را در نظر بگیرند و الزاماً تنها به نیازهای مختص 190 کشور شرکت‌کننده اکتفا نکنند.

بان در این باره تأکید کرد: «من از همه کشورهای حاضر، این درخواست و الزام را دارم که در تصمیم‌گیری‌ها و اجماع نهایی خود، انسانیت را مدنظر قرار بدهند.»

به گزارش نشریه هیل، همایش بین‌المللی آب و هوا که از 30 نوامبر (9 آذر) در پایتخت فرانسه آغاز به کار کرده است، باوجود دغدغه‌های مهم باقی مانده، تاکنون پیشرفت‌هایی نیز در بر داشته است.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا در این مورد گفته است: «تا شب گذشته پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم، اما همچنان موارد حل نشدۀ دشواری بر جای مانده که در حال کار بر روی آنها هستیم.»

وزیر خارجه فرانسه نیز ضمن اشاره به وجود نقاط قوت در گفتگوهای جاری، اعلام کرد به عقیده او دستیابی به متن نهایی توافق تا صبح روز شنبه، و همچنین اعلام رسمی آن حداکثر تا بعدازظهر شنبه امکان‌پذیر است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید