Performancing Metrics

طرح کنترل و کاهش طلاق با روند فعلی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد | اتاق خبر
کد خبر: 301836
تاریخ انتشار: 22 آذر 1394 - 13:11
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی:
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از همکاری ضعیف دستگاه‌های مسئول در کاهش طلاق گفت: طرح کنترل و کاهش طلاق با روند فعلی حتی در بلندمدت به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از همکاری ضعیف دستگاه‌های مسئول در کاهش طلاق گفت: طرح کنترل و کاهش طلاق با روند فعلی حتی در بلندمدت به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.
 

کبری خزعلی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف کارگروه کاهش طلاق و افزایش ازدواج شورای عالی انقلاب فرهنگی با دستگاه‌های اجرایی گفت: تمامی دستگاه‌های مسئول در امر ازدواج و طلاق مسئولند برنامه‌های خود را برای کم کردن آمار طلاق و افزایش میزان ازدواج در کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهند اما تاکنون این جلسات به نتایج مثبتی نرسیده است.

وی ادامه داد: کارگروه کاهش طلاق و افزایش ازدواج در حال تدوین برنامه‌های مختلف برای دستگاه هاست و پایلوت اجرای این طرح در خراسان رضوی هم به نتایج خوبی رسیده است اما دستگاه‌های اجرایی و برخی وزارتخانه‌ها در مقابل تغییر سیاست‌های پیشین مقاومت می‌کنند.

انتقاد از کم‌کاری دستگاه‌های مسئول

خزعلی از وزارت بهداشت و درمان به عنوان یکی از دستگاه‌هایی نام برد که اقدام خاصی در راستای افزایش ازدواج و کاهش طلاق انجام نداده است و اضافه کرد: سازمان بهزیستی هنوز برنامه منظم انجام مشاوره ازدواج را عملیاتی نکرده است.

عضو شوزای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: وزارت دادگستری و قوه قضاییه تاکنون بیشترین همکاری را در اجرای سیاستهای کاهش طلاق و افزایش ازدواج داشته‌اند به طوری که ارائه مشاوره‌های پیش از طلاق در جهت تحکیم مجدد خانواده‌ها تاحدودی عملیاتی شده است اما هنوز فاصله زیادی تا تغییر سیاستهای پیشین و اجرای برنامه‌های جدید کاهش طلاق داریم.

خزعلی افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های اجرایی خود را در زمان مقرر به کارگروه کاهش طلاق ارائه می‌دادند، در فاصله زمانی ۶ ماهه می‌توانستیم شاهد نتایج عملی در کاهش طلاق و افزایش ازدواج باشیم اما با روند کند فعلی در فاصله زمانی میان مدت یک تا دو ساله و حتی بازه زمانی بلندمدت چشم اندازی از موفقیت طرح دیده نمی‌شود.

وی در خصوص ضمانت اجرایی برنامه‌های ارائه شده از سوی کارگروه کاهش طلاق و افزایش ازدواج گفت: وقتی دستگاه‌های مسئول برنامه‌های خود را به کارگروه ارائه دهند و این برنامه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد لازم‌الاجراست و کوتاهی در اجرای آن تخلف محسوب می‌شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید