Performancing Metrics

رایزنی های گسترده هیات کرد عراقی در بغداد | اتاق خبر
کد خبر: 302034
تاریخ انتشار: 23 آذر 1394 - 10:26
بر سر اختلافات داخلی و تنش با ترکیه:
در شرایطی که بحران بر روابط عراق و ترکیه سایه انداخته است، رایزنی های گسترده میان گروه های عراقی، برای رسیدن به مواضع واحد در جریان است و در این چارچوب هیاتی از اتحادیه میهنی کردستان عراق به ریاست ملا بختیار دبیر دفتر سیاسی این حزب،دیدارهای فشرده ای در بغ

به گزارش اتاق خبر، یکشنبه شب هیاتی از اتحادیه میهنی کردستان عراق با حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیدار و گفت وگو کرد و طرفین در خصوص اقدام نظامی ترکیه و روابط اقلیم با بغداد گفت وگوهای مفصلی انجام دادند.
در پایان این دیدار آریز عبدالله یکی از اعضای رهبری اتحادیه و عضو هیات، اعلام کرد ما معتقدیم لشگر کشی ترکیه به خاک عراق نقض حاکمیت بین المللی عراق بوده و تاکید داریم که این تنش باید از طریق گفت وگو حل وفصل شود.
هیات کردی همچنین قبل از این دیدار با نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق و هادی عامری فرمانده کل نیروهای الحشد الشعبی دیدار و گفت وگو کرده بود که گفته شده، تنش با ترکیه و اختلافات میان منطقه اقلیم با دولت مرکزی عراق، محور اصلی این گفت وگوها بوده است.
ملابختیار بدنبال این دیدارها، به رسانه های رسمی اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت؛ لشگر کشی ترکیه به خاک عراق، بودجه و موضوع نفت در زمره مسائلی بودند که با مقامات دولت در بغداد مطرح کردیم و برضرورت حل مشکلات تاکید کردیم.
در حالی این هیات راهی بغداد شده است که شماری از اعضای کرد پارلمان عراق، پیشتر نسبت به نبود گفت وگو بین اربیل و بغداد هشدار داده و تاکید کرده بودند تاوان این بی ارتباطی را مردم منطقه خواهند داد.
اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی در خصوص صادرات نفت و بودجه اختلافات زیادی با همدیگر دارند.
صفین دیزایی سخنگوی حکومت اقلیم کردستان عراق نیز در گفت وگو با شبکه تلویزیونی کردسات نیوز اظهار داشت؛ نبود ارتباط تنها به هماهنگ نشدن زمان دیدارها برمی گردد و اقلیم به عنوان بخشی از عراق معتقد به ادامه گفت وگوها و حل مشکلات است.
به اعتقاد کارشناسان، سفر هیات اتحادیه میهنی کردستان به بغداد بخشی از تلاش های این حزب برای ایجاد همگرایی بین اقلیم و بغداد در خصوص مسائل داخلی، منطقه ای و بین المللی است.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید