Performancing Metrics

صادرات نفت عراق به سه میلیون 950 هزار بشکه در روز رسید | اتاق خبر
کد خبر: 302335
تاریخ انتشار: 24 آذر 1394 - 16:56
وزیر نفت عراق اعلام کرد: صادرات نفت این کشور در ماه جاری به سه میلیون 950 هزار بشکه در روز رسیده است.

به گزارش اتاق خبر ،به نوشته روزنامه المستقبل عراق، عادل عبدالمهدی وزیر نفت عراق با اعلام این خبر افزود: این میزان از تولید نفت مربوط به حوزه های نفتی جنوب بوده و شامل حوزه های نفتی شمال نمی شود.
وی همچنین با اشاره به عقد قرار داده های نفتی در حوزه های کشف، استخراج و صادرات با شرکت های بین المللی نفتی گفت: ما در این خصوص قرارداد های خوبی با این شرکت ها منعقد کرده ایم.
عبدالمهدی در مورد جزئیات این قرار داد ها و نیز سهم دو طرف در این سرمایه گزاری های مشترک اطلاعاتی ارایه نداد.
وی همچنین گفت که با گسترش حوزه های نفتی و مشارکت و سرمایه گذاری بیشتر شرکت های نفتی بین المللی در آینده نزدیک می توانیم صادرات خود را به بیش از ده میلیون بشکه در روز افزایش دهیم.
هیثم الجبور عضو کمیسیون مالی پارلمان عراق نیز تولیدات نفتی اقلیم کردستان را 800 هزار بشکه در روز برآورد کرد.
عراق در حال حاضر چهارمین تولید کننده بزرگ نفت در جهان محسوب می شود.
درحالی وزیر نفت عراق از افزایش صادرات روزانه نفت این کشور خبر می دهد که در روزهای گذشته قیمت نفت به مرز 35 دلار در هر بشکه رسیده است؛ بهای هر بشکه نفت خام دریای برنت صبح روز دوشنبه با 1.60 دلار کاهش به 36.33 دلار رسید که پایین ترین حد در طی هفت سال گذشته شمرده می شود.
بخش اقتصادی روزنامه فایننشال تایمز روز دوشنبه نوشت: عراق و عربستان سعودی در سال جاری میلادی سطح تولید خود را به نحو بی سابقه ای افزایش دادند و این درحالی که است که بازار نفت در انتظار نفت اضافی ناشی از ورود کامل ایران به این بازار بعد از لغو تحریم ها است که انتظار می رود در سال آینده میلادی صورت گیرد.
بانک جهانی با در نظر گرفتن احتمال افزایش تولید نفت خام ایران پس از برداشته شدن تحریم ها، احتمال می دهد که مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی همچنان ادامه خواهد یافت.
براساس گزارش های منتشر شده اکنون بازار انرژی با مازاد 2 میلیون بشکه نفت مواجه شده است.
در تابستان سال 2014 میلادی قیمت هر بشکه نفت خام در بازار جهانی به بالای 100 دلار رسید ولی از آن تاکنون روند کاهشی داشته است.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید