Performancing Metrics

پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری برگزار می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 302382
تاریخ انتشار: 24 آذر 1394 - 20:53
به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛
پنجمین کنفرانس بین‌المللی و نهمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری روز چهارشنبه 25 آذرماه سال جاری به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پنجمین کنفرانس بین‌المللی و نهمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری، با هدف ارتقای سطح مدیریت فناوری در کشور و با محوریت «یادگیری و نوآوری فناورانه در بنگاه‌های بزرگ و شبکه‌ها» فردا افتتاح می‌شود.

این کنفرانس بین‌المللی هر سال با همکاری وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌های معتبر بین‌المللی در این حوزه و جمعی از متخصصان بین‌المللی به همت انجمن مدیریت فناوری ایران و با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود که از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این کنفرانس بین‌المللی برگزاری پنل‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و ارائه مقالات بین‌المللی در این حوزه است.

براساس این گزارش، هدف از حضور معاونت علمی در این نشست تخصصی با تاکید بر سه نکته کلیدی است. تغییر مدل توسعه کشور از حالت منبع محور به قابلیت محور است. تاکنون هر گونه مدل توسعه در کشور متکی بر درآمدهای نفتی بوده است. نتیجه اجرای پنج برنامه توسعه کشور نشان می دهد که در شرایط کنونی این مدل پاسخگوی توسعه کشور در چشم انداز 20 ساله نیست.  مدل قابلیت محور مبتنی بر فناوری و نوآوری موتور رشد کشورهای پیشرو جهان است. در این خصوص کشور دارای مدل بومی نیست. جامعه مدیریت فناوری و نوآوری باید در این زمینه تلاش کند و مدل بومی جدیدی ارائه دهد.

همچنین در اقتصاد مقاومتی متخصصین جامعه فناوری و نوآوری بازوی فکری و کمک دولت در ارائه ابزارهای پیاده سازی سیاست گذاری های انجام شده در اقتصاد مقاومتی هستند. قانون شرکت های دانش بنیان، قانون حمایت از تولید و... از جمله سیاستگذاری های اخیر است که بدون ابزار مناسب قابل پیاده سازی نیست. جامعه مدیریت فناوری و نوآوری در این حوزه باید تلاش جدی انجام دهد.

از سوی دیگر، تسلط عمل جامعه فناوری و نوآوری در کشور مبتنی بر نظریه ها است و این جامعه بدون تجربه کردن این نظریه ها و ایجاد مدل های بومی برای پیاده سازی آنها نمی توان اثربخشی بالایی داشته باشد.

در این نشست تخصصی، دانشمندان شرکت کننده در کنفرانس نیز نقطه نظرات تکمیلی خود را پیرامون موارد فوق بیان خواهند کرد.

دوره‌های قبلی این کنفرانس با حضور مدیران ارشد علمی و فناوری کشور و با مشارکت 700 نفر از مدیران، کارشناسان و متخصصان مدیریت فناوری داخلی و بیش از 40 نفر از صاحبنظران خارجی برگزار شد و دستاوردهای قابل توجهی برای کشور داشته است.
این کنفرانس بین‌المللی چهارشنبه 25 آذرماه آغاز به کار کرده و به مدت دو روز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما ادامه خواهد یافت.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید