Performancing Metrics

هند درصدد خرید مجموعه های اس-400 از روسیه است | اتاق خبر
کد خبر: 302958
تاریخ انتشار: 27 آذر 1394 - 21:53
هند درصدد خرید مجموعه های اس-400 از روسیه است و دو کشور در آینده در مورد فروش این مجموعه ها قرارداد امضا می کنند.

اتاق خبر -  به نقل از گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری ایتارتاس،هند از روسیه پنج مجموعه سامانه های پدافند موشکی اس-400 خریداری می کند.
بنا به این گزارش، دولت های روسیه و هند در آینده قراردادی تسلیحاتی به ارزش شش میلیارد دلار امضا می کنند که بر اساس ان 10 دستگاه سامانه های موشکی اس-400 به هند تحویل می شود.
قرار است در جریان دیدار «نارندا مودی» معاون نخست وزیر هند به روسیه که برای روزهای 23 و 24 ماه نوامبر برنامه ریزی شده است، دو طرف در باره قرارداد فروش اس-400 روسی به هند گفت و گو کنند.
هند از خریداران عمده تسلیحات روسیه است و در دو دهه اخیر، میلیاردها دلار انواع تسلیحات از روسیه خریداری کرده است.
چین نخستین دریافت کننده اس 400 روسیه بوده و مسکو برای نخستین بار حاضر به تحویل اس 400 پیشرفته ترین سامانه موشکی ساخت این کشور، به یک کشوری دیگر شد و بر اساس قرارداد امضا شده، شش مجموعه از این تسلیحات را به چین تحویل می دهد.
مقام مسوول در اداره همکاری های فنی-نظامی روسیه به خبرگزاری ایتارتاس گفت: روسیه 18 ماه دیگر تحویل تسلیحات اس-400 به چین را آغاز خواهد کرد.
مجموعه های پدافند موشکی اس 400 یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-21) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسی است که قادر به هدف قرار دادن هواپیماها تا برد 400 کیلومتر و موشک های تاکتیکی تا شعاع 60 کیلومتری است.

منبع: ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید