Performancing Metrics

اعلام آمادگی قطر برای تامین نیاز گازی ترکیه | اتاق خبر
کد خبر: 302980
تاریخ انتشار: 28 آذر 1394 - 01:41
مبارک الشافی سفیر قطر در آنکارا روز پنجشنبه گفت که کشورش آماده است نیاز ترکیه به گاز را به هر اندازه تامین کند.

 

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، الشافی گفت: قطر ترکیه را کشور دوست و برادر خود می داند و در هر زمینه از جمله انرژی در کنار ترکیه قرار دارند.
او با یادآوری اینکه ترکیه و قطر یک قرارداد 1.2 میلیارد دلاری در زمینه گاز طبیعی مایع شده منعقد کرده اند، گفت: فراتر از این مقدار، هر قدر که ترکیه لازم داشته باشد، گاز به این کشور صادر خواهد کرد.
سفیر قطر با اشاره به سفر اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به دوحه گفت: این سفر زمینه ساز توسعه هرچه بیشتر مناسبات دو کشور شده است.
به دنبال بروز تنش جدی در روابط آنکارا و مسکو، موضوع امنیت تامین گاز ترکیه و احتمال اقدام روسیه در تحریم صادرات گاز به ترکیه، به صورت مهمترین بحث روز ترکیه در آمده است.
روسیه و ایران به ترتیب بزرگترین تامین کنندگان گاز ترکیه هستند.
در این میان رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که گفت و گوهایی با ترکیه در خصوص صادرات گاز به ترکیه دارد که البته هنوز از آنکارا در این زمینه واکنشی نشان داده نشده است.
روابط ترکیه و قطر در دوره اخیر در زمینه های سیاسی و اقتصادی و نظامی شاهد تحول جدی است و ترکیه براساس قراردادی که در سال گذشته با قطر به امضا رسانده در حال تاسیس و گسترش پایگاه نظامی در آن کشور است.
رسانه های ترکیه گزارش کرده اند که سه هزار نیروی نظامی ترکیه در این پایگاه انجام وظیفه خواهند کرد.

 

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید