Performancing Metrics

اردوغان برای آشتی با سیسی دست به دامن عربستان شد | اتاق خبر
کد خبر: 303597
تاریخ انتشار: 30 آذر 1394 - 12:13
در پی تیرگی روابط میان آنکارا و قاهره، منابع ترکیه‌ای از درخواست اردوغان برای میانجی‌گری عربستان میان کشورش با مصر خبر دادند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری "ترک پرس" به نقل از رئیس موسسه پژوهش‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ترکیه و از چهره‌های دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گزارش داد که اردوغان از پادشاه عربستان خواسته تا برای برقراری آشتی میان قاهره و آنکارا وارد عمل شود.

این مسئول ترک اظهار داشت: شایسته است طرف عربستانی در راستای ازسرگیری روابط دو جانبه ریاض ‌ آنکارا اقدامی انجام دهد.

وی تاکید کرد، کشورهایی مثل ترکیه، عربستان و مصر باید با هم برای رسیدگی به تحولات جدید عمل کنند.

رئیس موسسه پژوهش‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ترکیه در ادامه از عربستان خواست برای برقراری آشتی میان اردوغان و عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر وارد عمل شود.

گفته می‌شود این مسئول ترک، از چهره های سیاسی نزدیک به اردوغان و مسئول ابلاغ پیام‌های وی به رسانه‌ها و سازمان‌های مختلف است و دولت ترکیه او را برای ارزیابی و سنجش شرایط در روابط بین المللی به کار گرفته است.

روابط میان قاهره و آنکارا به دنبال انتقاد ترکیه از مصر در پی برکناری محمد مرسی، رئیس‌جمهور مخلوع مصر در سال 2013 انجامید، تیره شد. آنکارا از مرسی و اخوان‌المسلمین حمایت می‌کند.

اردوغان در آوریل گذشته اظهار داشت: پیش از صحبت از آمادگی ترکیه برای از سرگیری روابط با مصر چهار شرط باید محق شود که شامل آزادسازی محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر و لغو حکم اعدام هزاران تن از هواداران گروه اخوان المسلمین است که منتظر اجرای حکم خود هستند.

وی شرط سوم را آزادی تمامی زندانیان سیاسی که تعدادشان به حدود 18هزار تن می‌رسد لغو حکم ممنوعیت الفعالیتی تمامی احزاب سیاسی اعلام کرد.

 

منبع:ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید