Performancing Metrics

مهمترین عامل پیشرفت، روحیه و فرهنگ پژوهشی است | اتاق خبر
کد خبر: 303833
تاریخ انتشار: 1 دی 1394 - 14:46
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان:
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: مهمترین عامل پیشرفت، روحیه و فرهنگ پژوهشی است و باید این مهم تقویت شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: مهمترین عامل پیشرفت، روحیه و فرهنگ پژوهشی است و باید این مهم تقویت شود.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از دانشگاه فرهنگیان استان زنجان، رضا ساکی در مراسم اختتامیه دومین همایش استانی تربیت سیاسی و اجتماعی جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم استان زنجان، افزود: اگر در خصوص نحوه تربیت پژوهش نکنیم راه به جایی نخواهیم برد.

وی اظهار کرد: بحث در مورد تربیت یک بحث پیچیده است یعنی اتفاق نظری در تحقق اهداف تربیتی نداریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: هدف دانشگاه این است که در سرمایه انسانی ارزش افزوده ایجاد کند و مقصد آموزش تربیت است یعنی آموزش معلم باید منجر به تربیت فراگیران شود.

ساکی تاکید کرد: در سند تحول بنیادین شش ساحت تربیتی پیش بینی شده که این ساحت ها مولفه ها را برای دست یابی به یک انسان کمال یافته معرفی می کنند، بنابراین نظام آموزشی باید با توجه به ساحت های تربیتی، به تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان بپردازد.

وی به بحث مهم پژوهش اشاره کرد و گفت: پژوهش یکی از ویژگی‌های تربیت معلم است و دانشجو بایستی پژوهشگر باشد تا بتواند با ارتقای علم خود خروجی خوبی را داشته باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان افزود: ظرفیت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان برای تحقق اهداف تربیتی بسیار بالاست و ما دانشجو معلمی را تربیت می‌کنیم که اگر پژوهشگر نباشد نمی‌تواند معلم خوبی باشد.

ساکی افزود: مهمترین عامل پیشرفت، روحیه و  فرهنگ پژوهشی است و  این مهم باید در این دانشجویان تقویت شود.

وی تصریح کرد: در دانشگاه پردیس فرهنگیان باید به بحث پژوهش توجه شود چراکه باعث ارتقای یادگیری معلمان دانشجو شده و برای دانش آموزان هم خوب است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان در پایان تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان رکن اساسی نیل به تحقق اهداف تربیتی در ساحت‌های شش گانه است.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید