Performancing Metrics

ابراز تمایل رئیس جمهور مصر برای کناره گیری از قدرت | اتاق خبر
کد خبر: 304092
تاریخ انتشار: 2 دی 1394 - 11:35
عبدالفتاح سیسی اعلام کرد آماده است در صورت خواست مردم مصر، از قدرت کناره گیری کند.
به گزارش اتاق خبر به نقل از بی بی سی، "عبدالفتاح سیسی،" رئیس جمهور مصر اعلام کرد در صورتی که تمامی مردم مصر مایل باشند، سریعا از قدرت کناره گیری خواهد کرد.
روزنامه شبه دولتی "الاهرام" اعلام کرد سیسی در مراسمی که وزارت اوقاف مصر آن را به مناسبت تولد پیامبر گرامی اسلام برگزار کرد، گفت: حتی یک ثانیه هم مخالف اراده ملت بر سر قدرت نخواهم ماند.
 
سیسی همچنین از دعوت هایی که برای برگزاری راهپیمایی در پنجمین سالگرد انقلاب 25 ژانویه انجام شده، انتقاد کرد. وی گفت: چرا شماری به دنبال انقلابی جدید در 25 ژانویه هستند؟ آیا می خواهند این کشور و مردم را به نابودی بکشند؟
 
رئیس جمهور مصر همچنین از کسانی که آنها را "خائن به وطن" می نامید و به اعتقاد وی در تلاش برای انجام اقدامات تروریستی و جاسوسی برای کشورهای دیگر هستند، انتقاد کرد. وی با نصیحت به مصری ها برای نگاه به اوضاع کشورهای همسایه گفت: "کشورهایی که تخریب می شوند، دیگر به حالت پیشین خود باز نمی گردند." 
 
مقامات کنونی مصر به سبب آنچه شکست در اداره کشور خوانده می شود و رویارویی این کشور با مشکلات بزرگی همچون شیوع فساد و کاهش رشد اقتصادی با انتقادات زیادی مواجه هستند.
سیسی پس از مداخله ارتش برای سرنگونی محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر به قدرت رسید. مرسی اولین رئیس جمهور منتخبی بود که در انتخاباتی دموکراتیک و با حضور رقبای متعدد پس از انقلاب سال 2011 به قدرت رسید.
 

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظرات
ADS
ADS
پربازدید