Performancing Metrics

راهکار جدید گوگل برای حذف پسورد | اتاق خبر
کد خبر: 304171
تاریخ انتشار: 2 دی 1394 - 17:56
گوگل کاملا بی سر و صدا به دنبال تست راهکارهای جدیدی برای از بین بردن رمز عبور (Password) است. این شرکت اخیرا از تعدادی کاربر اندرویدی برای تست سیستم جدید ورود به حساب‌های کاربری‌اش دعوت کرده است.

اتاق خبر - سیستم جدید گوگل، برای ورود به اکانت‌های‌اش نیاز به یک موبایل اندرویدی دارد. نحوه‌ی کار سیستم هم بدین صورت است: کاربران بدون نیاز به نوشتن رمز عبور،‌ تقاضای وارد شدن به حساب کاربری‌شان در گوگل را می‌دهند. سپس گوگل یک Notification (هشدار) به گوشی‌شان می‌فرستد. کاربران هم با آنلاک کردن گوشی‌شان به گوگل اجازه ورود به اکانت خود را می‌دهند.

البته قرار نیست این برنامه‌ها کاملا جایگزین رمزهای عبور معمولی شوند. کاربران باز هم می‌توانند پسورد خود را وارد کنند. اما گزینه‌ی استفاده از گوشی موبایل هم وجود دارد.

google-sign-in

گوگل می‌گوید که پسوردها به هکرها اجازه می‌دهند تا وارد حساب‌های کاربری افراد شوند، اما اگر پسوردی وجود نداشته باشد، امنیت حساب‌های کاربری بالا می‌رود.

شرکت یاهو هم چند وقت پیش چنین سیستمی را روی ایمیل‌اش راه انداخت. سیستم یاهو که Account Key نام دارد، با هر بار ورود به ایمیل از دستگاهی جدید، پیام کوتاهی به گوشی افراد می‌فرستد.

منبع: The Verge

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید