Performancing Metrics

فوت نویسنده طنز | اتاق خبر
کد خبر: 304229
تاریخ انتشار: 3 دی 1394 - 02:01
یکی از نویسندگان تلویزیون، سینما و تئاتر یک روز پس از جشن تولدش درگذشت.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، علی بهروزنسب، متولد یکم دی‌ماه 1320 بود که بعدازظهر روز دوم دی‌ماه 1394 درگذشت.

او از نویسندگان و طنزنویس بود که در ابتدا با نام مستعار علی عبدالخالق و قبل از پیروزی انقلاب در روزنامه توفیق آثارش را به چاپ رساند. در دهه ٦٠ حسین فردرو ویدیو سینمایی دسیسه را بر اساس نوشته او تولید کرد که در زمان خود اثر موفقی شد. همچنین فردرو و داریوش مؤدبیان آثار او را در شبکه‌های سیما بهاعنوان «مش‌خیرالله صندوقچه اسرار» کارگردانی کردند و بازیگران بسیاری چون علی نصیریان، اکبر عبدی، فردوس کاویانی، اکبر رحمتی، حمید جبلی و مهرانه مهین‌ترابی در آن به ایفای نقش پرداختند.

سپس براساس متن‌های او، فیلم سینمایی «دندون طلا» (بازنویسی متن منوچهر احترامی) با بازی جمشید مشایخی و امیرسلیمانی توسط حسین فردرو و فیلم سینمایی «رؤیای نیمه شب تابستان» با بازی اکبرعبدی توسط داریوش مودبیان کارگردانی شد. همچنین تئاتر «باجناق‌ها» با بازی رسول نجفیان واکبر عبدی و نیز مجموعه «طنزآوران جهان» با بازی بسیاری از بازیگران طراز اول کشورف به‌همراه نمایش «خلع سلاح در سال ٩٩» بازهم توسط حسین فردرو و داریوش مودبیان تهیه و کارگردانی شد.

مجموعه نمایش‌های نوروز ١٣٧٣ و پس از آن بسیاری آثار نمایشی از او که در قالب کتاب هم به چاپ رسیده است و نمایش‌های تلویزیونی دیگری که توسط کارگردانان دیگر برای شبکه‌ها و صحنه‌های نمایش کار شده، همه از آثار اوست.

همچنین فیلمنامه فیلم سینمایی «سفر به‌خیر» به کارگردانی داریوش مؤدبیان و بازی اکبر عبدی، حمیده خیرآبادی، پروین سلیمانی، داریوش اسدزاده، مهری ودادیان، محمد ورشوچی و روح‌الله مفیدی را هم بهروزی‌نسب نوشته است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید