Performancing Metrics

همه مسلمانان به اخوت و برادری دعوت شده اند | اتاق خبر
کد خبر: 304540
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 00:13
امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) و آغاز هفته وحدت، گفت: همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی به اخوت و برادری دعوت شده اند.

اتاق خبر:‌نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) و آغاز هفته وحدت، گفت: همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی به اخوت و برادری دعوت شده اند.

بنابراین گزارش آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کلمه وحدت به ابتکار امام راحل ایجاد شد و هرچه زمان می گذرد، قوت بیشتری در میان مسلمانان می گیرد.
وی افزود: در سالهای اخیر شاهد هم افزایی و برگزاری نشست هایی مشترک میان شیعه و سنی در ایران و سایر کشورهای اسلامی هستیم که از برکات انقلاب اسلامی است.
آیت الله علما گفت: دنیای اسلام اکنون بیدار و متوجه اهمیت وحدت شده است گرچه دشمنان اسلام بیکار ننشسته اند ولی باید این را مورد تاکید قرار دهیم که امروز در جهان یک و نیم میلیارد مسلمان با سرزمین، ثروت و امکانات زیادی وجود دارند که بسیار اثرگذار هستند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: برخی اختلافات فکری و کلامی باید در محافل علمی و دانشگاهی مورد بحث و حل و فصل قرار گیرد ولی آنچه اکنون از اوجب واجبات محسوب می شود، وحدت و رفاقت میان شیعه و سنی است که نمونه شاخص آن را در استان کرمانشاه شاهد هستیم.
آیت الله علما در ادامه به سالروز حماسه 9 دی اشاره کرد و بر لزوم زنده نگهداشتن این روز تاکید کرد.
وی اظهار کرد: 9 دی روز بصیرت، آگاهی، بیداری و ادای تکلیف است و در زمره روزهای ماندگار به شمار می آید.
وی تاکید کرد: دشمنان بدانند اگر به دین و سیدالشهدا اهانتی بشود، ملت ایران از جان و مال خود برای صیانت از این مقدسات خواهد گذشت.
وی تاکید کرد که با وجود امضای معاهده برجام، باز هم باید مراقب فتنه ها و دشمنی های آمریکا باشیم زیرا حرکت اخیر این کشور در بلوکه کردن یک و نیم میلیارد دلار از پول های ایران به بهانه گروگانگیری مساله لانه جاسوسی، نمونه ای از کینه توزی اوست.
خطیب نماز جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به چهارم دی و سالروز میلاد حضرت مسیح و تبریک این عید به مسیحیان کشورمان، اظهار کرد: بد نیست اروپا و آمریکا که خود را از پیروان این پیامبر می دانند، به او اقتدا کنند و از دستورات و بیانات وی تبعیت کنند.
آیت الله علما اظهار کرد: امروز شاهدیم که داعیه داران پیروی از حضرت مسیح در دنیا دست به کشتار بیگناهان می زنند و باعث آوارگی میلیون ها نفر از ساکنان سوریه، عراق، افغانستان، یمن و حتی مردم آفریقا شده اند لذا باید از آنها سئوال شود که آیا حضرت مسیح به چنین رفتارهایی رضایت دارد؟
خطیب جمعه کرمانشاه همچنین هفتم دی، سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام را گرامی داشت و گفت: تشکیل این نهاد از کارهای موفق بعد از انقلاب بود و می توان گفت با درایت و تلاش های انجام شده، تقریبا بیسواد نداریم.
وی همچنین با اشاره به آغاز فرایند انتخابات هفتم اسفند و نام نویسی نامزدها، از همگان خواست تا در این مورد به اجرای ملاک های مورد نظر امام راحل و رهبر انقلاب توجه کنند تا همچون گذشته نماد اقتدار کشور در جهان باشیم.
امام جمعه کرمانشاه سالروز سپردن حفاظت از فرودگاه های کشور به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام در پنجم دی را نیز یادآور شد و از تلاش های سپاه در صیانت از فرودگاه های کشور قدردانی کرد.

منبع:‌ایرنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید