Performancing Metrics

طغیان رودخانه 160 هزار نفر را آواره کرد | اتاق خبر
کد خبر: 304836
تاریخ انتشار: 6 دی 1394 - 05:07
در پی وقوع بارندگی های شدید و جاری شدن بزرگترین سیلاب بیش از 20 سال گذشته در مناطق حاشیه ای رودخانه های مشترک پاراگوئه، آرژانتین، برزیل و اروگوئه، بالغ بر 160 هزار نفر از ساکنان این مناطق آواره شده اند.

اتاق خبر: باران های سنگین ناشی از پدیده طوفانی «ال نینیو» باعث شدند که رودخانه های 'پاراگوئه'، 'پارانا' و 'اروگوئه' که خط های مرزی این کشورها را ترسیم می کنند دچار طغیان شوند.

بنابراین گزارش ال نینیو چرخه مشهور آب و هوایی جهان است که هر 2 یا 7 سال یک بار و هنگامی رخ می دهد که آب های قطبی در اقیانوس آرام در بخش آمریکای جنوبی گرمتر از حد معمول شود.
در همین ارتباط 160 هزار آواره ای که مجبور به ترک خانه های خود شدند به خانه های دوستان و اقوام، مدارس، ورزشگاه ها و یا خانه های محقر که به طور اضطراری ساخته شدند، انتقال یافتند.
بر اساس آمار رسمی، ده ها نفر به دلیل این سیلاب ها جان خود را از دست داده اند و برای فردا یکشنبه انتظار می رود که سطح آبگرفتگی در این مناطق کاهش یابد.
پاراگوئه کشوری است که بیشترین آسیب های ناشی از این سیلاب ها را متحمل شده است. بیش از 130 هزار نفر خانه های خود را ترک کرده و چهار نفر نیز جان باختند.
طغیان رودخانه پاراگوئه باعث شد 90 هزار نفر از مردم «آسونسیون» پایتخت پاراگوئه، خانه هایشان را ترک کنند.
«اوراسیو کارتس» رئیس جمهوری پاراگوئه در همین راستا وضع اضطراری اعلام کرده و یک بودجه ویژه 3.5 میلیون دلاری را برای کمک به آسیب دیدگان اختصاص داده است. در روبروی آسونسیون در شهر آرژانتینی «کلوریندا» در استان «فورموسا» نیز مردم همچنان به تخلیه خانه هایشان ادامه می دهند.
در آرژانتین، اکنون 20 هزار آواره وجود دارند که نیمی از آنان را ساکنان شهر «کندوردیا» واقع در استان «انتره ریوس» تشکیل می دهند.
در این رابطه، در استان های 'چاکو'، 'کوریئنتس'، 'میسیونس' و 'سانتا فه' چندین قربانی گزارش شده است.
هرچند «مائوریسیو ماکری» رئیس جمهوری جدید آرژانتین برای تعطیلات کریمسس به منطقه «پاتاگونیا» واقع در جنوب کشور سفر کرده اما وی «گابریلا میچتی» معاون رئیس جمهوری، «مارکو پنیا» رئیس کابینه و «روخلیو فریگریو» وزیر کشور را برای بازدید و هماهنگی توزیع کمک ها به مناطق سیل زده اعزام کرد.
در برزیل نیز گزارش شده که شش هزار و 500 نفر آواره شده اند. طغیان رودخانه های 'اروگوئه' و 'کرایی'، چندین شهر ایالت «ریو گرانده دو سول» نظیر 'کرایی' و 'اروگوآیانا' را به زیر آب برد.
در اروگوئه نیز در مجموع پنج هزار و 500 نفر آواره گزارش شد. در این کشور، مهمترین استان هایی که متحمل زیان های ناشی از سیلاب شدند 'آرتیگاس'، 'سالتو' و 'ریورا' هستند.

منبع: ایرنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید