Performancing Metrics

۱۱ ساحل زیبا در ترکیه | اتاق خبر
کد خبر: 304848
تاریخ انتشار: 6 دی 1394 - 06:16
در جهان شگفتی‌های زیادی وجود دارد، مناظر زیبا، غارها، کوه‌ها و شگفتی‌های دیگر که هریک جایگاه خاص خود را دارند. ساحل یکی از زیباترین این شگفتی‌ها است و معمولا از جاذبه‌های توریستی به شمار می‌رود.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از کجارو، در جهان شگفتی‌های زیادی وجود دارد، مناظر زیبا، غارها، کوه‌ها و شگفتی‌های دیگر که هریک جایگاه خاص خود را دارند. ساحل یکی از زیباترین این شگفتی‌ها است و معمولا از جاذبه‌های توریستی به شمار می‌رود. ترکیه یکی از کشور‌هایی است که سواحل زیبا و دیدنی زیادی دارد. در ادامه ۱۱ ساحل ترکیه را معرفی می‌کنیم.

۱. فتحیه

fethiyeفتحیه یکی از اراضی دست‌نخورده و زیبای ترکیه به شمار می‌رود. این ساحل که دارای آثار باستانی چشمگیر است، تبدیل به بهترین مکان برای چتربازی و ورزش‌های آبی شده است. فتحیه دارای تاریخ بی‌نظیر، طبیعتی بکر و زیبا، امکانات بسیار پیشرفته، سرگرمی‌های باور‌نکردنی، خلیج‌های باشکوه و جذاب و سواحل ماسه‌ای وسیع است. همه اینها فتحیه را به یکی از زیباترین سواحل ترکیه تبدیل کرده است.

۲.مارماریس

marmarisمارماریس در منطقه‌ای که دریای مدیترانه و دریای اژه متصل‌ شده‌اند، واقع شده است. هم‌چنین دارای یک میراث غنی فرهنگی، محیطی طبیعی و جذاب، شهرهای باستانی، اسکله‌های مدرن، دامنه‌های زیبا در امتداد سواحل و بنادر طبیعی است که امکان سفرهای آبی را به گردشگران می‌دهد.  

۳. آنتالیا

antalyaآنتالیا معروف به تکه‌ای از بهشت بر روی زمین و مروارید دریای مدیترانه شناخته شده و مشهور به ریویرای (ناحیه ساحلی فرانسه و ایتالیا در اطراف مدیترانه) ترکیه است. آنتالیا دارای تئاتر‌های قدیمی و مجلل است، به‌علاوه تعداد بی‌شماری مکان باستانی و شهر‌ها و بناهای تاریخی دارد. آنتالیا از آبشار‌های متعدد، غار و سواحل فراوانی برخوردار است و ۱۵ هتل از ۱۰۰ هتل برتر دنیا در این شهر قرار دارند، کلاب‌های گلف آنتالیا در میان بازیکنان معروف گلف بسیار محبوب است.

۴. آلانیا

آلانیا در حال حاضر یکی از پر رفت‌ و آمدترین سواحل دنیا به شمار می‌رود و به داشتن سواحل ماسه‌ای زیبا معروف است. بنادر آن توسط برج سرخ که تحت سلطه‌ی کشتی‌سازی‌های دوره‌ی سلجوقیان بوده محافظت شده، که باقی‌مانده‌های آن‌ها هنوز هم در زیر آب قابل مشاهده است. آلانیا سواحل بسیاری دارد که هر ‌یک استراحتگاه‌های متعدد، مغازه‌های فروش کالا و رستوران‌هایی برای جشن‌های شبانه دارند.

۵. بلک

belekبلک مرکز گلف ترکیه است، اما علاوه بر گلف جذابیت‌های دیگری نیز دارد منظره آن که در واقع سواحل گسترده ماسه‌ای و در پشت آن کوه است بسیار عالی و منحصر بفرد به نظر می‌رسد، سواحل شنی طلایی، مناظر طبیعی و زیبای کوه‌ها از این دسته‌ هستند. بلک برنده جایزه‌ی توسعه‌ی سازگاری با محیط زیست است که وجود گونه‌های گیاهان کمیاب و حیات‌ وحش بومی این موضوع را ثابت می‌کند. اقامت در این محل بسیار متنوع است و همه هتل‌های آن ۵ ستاره است و بسیاری امکانات تفریحی شامل انواع ورزش‌ها، چشمه‌هایی با خاصیت درمانی و تفریحات دیگر در آنها وجود دارد. همچنین بسیاری از هتل‌ها غذای مخصوص کودکان نیز سرو می‌کنند.

۶. بودروم

bodromتعطیلات و سرگرمی‌های شبه جزیره‌ی بودروم مشهور است. بودروم از نظر آب‌و‌هوایی، زیبایی‌های طبیعی دریا، خلیج‌های با شکوه، تاریخی و جشن‌های شبانه که تا طلوع آفتاب ادامه دارد، مثال زدنی است. بسیاری از اقامتگاه‌ها و هتل‌ها خود را برای همه‌ی نیازهای گردشگران آماده می‌کنند.

۷. کمر

kemerکمر همانند یک جواهر در سواحل دریای مدیترانه می‌درخشد. تعداد زیادی از ساحل‌های کمر برنده جایزه‌ی پرچم آبی به دلیل پاک و تمیز بودن شده‌اند. سواحل کمر اکثر‌ا از سنگریزه‌ها و صخره‌ها تشکیل شده، اگرچه آن‌هایی که در سوی تقرجگاه‌های ساحلی‌ قرار دارند، شنی و ماسه‌ای هستند که هر دو خدمات و ورزش‌های آبی را ارا‌‌‌یه می‌کنند.

۸. ساید

sideدریای فیروزه‌ای، شن‌های طلایی و درخشش نور در بناهای تاریخی و رویای رنگارنگ از جمله ویژگی‌های این ساحل است. چه هدف شما حمام آفتاب یا لذت بردن از دریا و پیاده‌روی در کنار دریا روی ماسه‌ها باشد، چه بخواهید زیر سایه برگ درختان در طبیعت لم بدهید و از طبیعت لذت ببرید یا با گشت و گذار در خرابه های باستانی این منطقه درباره تاریخ منحصر بفرد آن بدانید، ساید انتخابی عالی برای تعطیلات است.

۹. کوش آداسی

kusadasiشهر باستانی کوش آداسی منطقه‌ای بکر با وجود دریا، خورشید و زیبایی دست نخورده طبیعت است. کوش آداسی مکانی است که در آن می‌توانید خاطرات فراموش نشدنی را رقم بزنید. حتی هرودوت به شکوه و جلال آن اشاره کرده و زیبایی اغوا کننده آن، این ساحل را به مکان مورد علاقه و آرامش‌بخش زئوس تبدیل کرده است.

۱۰. سزمه

cesmeرقص جریان‌های حرارتی زیر آب روی سواحل طلایی، سزمه را به یکی از نقاط محبوب تفریحی مبدل کرده است. جریان‌های آب گرم التیام‌بخش، آفتاب، دریا و زندگی رنگارنگ و جشن‌های شبانه‌ در شبه جزیره ای به همین نام در غربی‌ترین بخش ازمیر واقع شده است.

۱۱. دیدیم

didimدیدیم یکی از سواحل بسیار جذاب دریای اژه است. جایی که رودخانه‌ی بویوک‌مندرس به دریا منتهی می‌شود. این منطقه دارای خلیج‌های مجزا، سواحل زیبا و بنادر طبیعی در نزدیکی دریاچه بفا است که آرامشی بی‌نظیر دارد. شهر‌های مهم این منطقه میلتوس (MILETOS) و دیدیما (DIDYMA) هستند. هم‌چنین در زمان‌های قدیم پیامبری در نزدیکی دیدیم زندگی می‌کرده است.

منبع: کجارو

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید