Performancing Metrics

نمایشگاه های دایمی برگزار نکنید/ مسئولان اتحادیه؛ مقصر اصلی معرفی شدند | اتاق خبر
کد خبر: 305287
تاریخ انتشار: 7 دی 1394 - 16:52
گزارش اتاق خبر از تجمعات اعتراضی مبل فروشان
از آغاز این هفته شاهد شکل گیری اعتراضاتی در بازارهای گوناگون مبلمان تهران بودیم؛ آخرین تجمع روز یکشنبه در بازار مبلمان یافت آباد شکل گرفت.

به گزارش اتاق خبر، از آغاز این هفته شاهد شکل گیری اعتراضاتی در بازارهای گوناگون مبلمان تهران بودیم؛ آخرین تجمع روز یکشنبه در بازار مبلمان یافت آباد شکل گرفت. طبق گفته بسیاری از کسبه فعال در این بازار، دلیل این تجمعات برگزاری بی رویه نمایشگاه های مبلمان در کشور به خصوص شهر تهران است. با توجه به برگزاری این نمایشگاه ها بازار مبلمان در شرایط خوبی به سر نمی برد. بسیاری از فعالان صنفی مسئولان اتحادیه را مقصر اصلی این رخداد می دانند و شنیده ها حاکی از آن است که معترضان با بیان شعارهایی خواستار برکناری رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان شدند.

یکی از کسبه فعال در منطقه یافت آباد در رابطه با این تجمعات گفت: دلیل اصلی این اعتراض ها برگزاری نمایشگاه های بی رویه مبلمان است. برگزاری این نمایشگاه ها تأثیر مستقیمی بر رفت و آمد مردم به بازار یافت آباد داشته و از زمانی که این نمایشگاه ها شروع به فعالیت کرده اند بازار ما کساد شده است. افرادی که در این نمایشگاه ها فعالیت می کنند افراد سودجویی هستند که کالاهایی با کیفیت پایین و ارزان به مردم ارائه می کنند.

این فعال صنفی توضیح داد: این رویه در فضای کسب و کار این صنف تاثیرگذاشته است. مصرف کنندگان به غلط ما را افرادی سودجو می شناسند البته که ما نیز به فکر سود هستیم اما به دلیل اینکه در مکانی ثابت حضور داریم کیفیت کالایی که به مصرف کننده ارائه می دهیم نیز برای ما دارای اهمیت است اما برای یک غرفه دار در نمایشگاه چنین نیست.

شکل گیری تجمع

کمال یکی دیگر از فعالان صنفی در بازار یافت آباد که در تجمعات حضور داشته است در رابطه با مشاهدات خود گفت: این اعتراض از انتهای بازار آغاز شد. مغازه داران یکدیگر را تشویق کردند که مغازه ها را تعطیل کنند خیلی از افراد همکاری کردند چراکه اکثر افراد به شرایط کنونی معترض بودند.

کمال ادامه داد: بیشتر فروشگاه هایی که مقاومت می کردند از برندهای خارجی بودند اما در نهایت آن ها نیز با معترضان همراهی کردند.

او در رابطه با درگیری های صورت گرفته گفت: مأموران نیروی انتظامی تنها با کسانی که سعی کردند از تجمع عکس بگیرند برخورد کردند و زد و خورد کوچکی صورت گرفت.

مالیات

یکی دیگر از فعالان صنف مبل سازان در خصوص این نمایشگاه ها گفت: اگر این نمایشگاه ها یک بار در سال برگزار شود؛ کسبه می تواند آن را به حساب این بگذارند که مسئولان سعی در معرفی محصولات داخلی دارند اما این رویکرد که هر ماه نمایشگاه تازه ای در نقطه ای از شهر برگزار می شود هیچ جنبه مثبتی ندارد. این نمایشگاه ها منجر به این شده است که تنها فروشندگان و ماموران تعزیرات در یافت آباد حضور داشته باشند.

وی افزود: همیشه ماه های آخر سال پر رونق ترین فصل برای صنف ما بوده است اما امسال این نمایشگاه ها همه برنامه ها را دچار مشکل کرده اند. این ما هستیم که مالیات می پردازیم؛ دولت از ما در آخر سال مالیات می خواهد و در واقع با مالیات اصناف هیزینه های کشور را تامین می کند؛ اما در مقابل از ما حمایتی نمی کند.

مشتریان شهرستانی

یکی از قدیمی های این بازار تأثیر منفی دیگر برگزاری نمایشگاه ها را از دست دادن مشتریان شهرستانی عنوان کرد و گفت: تا 5 سال گذشته ما همیشه از شهرهایی مانند اهواز و شیراز مشتریان بسیاری داشتیم که برای خرید به یافت آباد می آمدند اما در سال های اخیر به دلیل برگزاری این قبیل نمایشگاه ها در شهرستان ها، ما این دسته از مشتریان خود را نیز از دست داده ایم.

 

سودجویی مسئولان

این فعال صنفی ادامه داد: در روز یکشنبه نیز با وجود اعتراضات شدیدی که ما کردیم تنها ماموران نیروی انتظامی به محل تجمع آمدند آن هم برای اینکه را متفرق کنند.

وی در خصوص اتحادیه مبل فروشان گفت: مسئولان اتحادیه اگر دلسوز بودند باید یکشنبه برای پاسخگویی می آمدند اما هیچ اقدامی نکردند چراکه رئیس اتحادیه خود یکی از بانیان این نمایشگاه ها است.

او در رابطه با شرایطی که کسبه یافت آباد با آن درگیر هستند، توضیح داد: در این بازار 5000 واحد صنفی وجود دارد که در هر یک از این واحد ها حداقل 15 نفر با نظر گرفتن مراحل گوناگون تولید فعالیت می کنند. مسئولان چندین هزار نفر را فدای تعداد کمی از افراد که شاید 5 نفر باشند می کنند.

اعتراضات ادامه خواهد یافت

به گفته یکی از فعالان صنفی جوان اعتراضات در روزهای آتی نیز ادامه خواهد یافت. وی در خصوص چرایی این موضوع گفت: مأموران و مسئولان یک شنبه با پخش کردن این شایعه که مسئولان به دلیل اعتراضات نمایشگاه را لغو کرده اند توانستند ما را متفرق کنند اما تبلیغ های این نمایشگاه همچنان از صدا و سیما پخش می شود.

او ادامه داد: همان روز نیز مشخص بود این حرف دروغ است. همه کارهای نمایشگاه انجام شده است.  اجاره غرفه ها را نیز از شرکت کنندگان گرفته اند بنابراین لغو نمایشگاه تنها به دلیل چنین اعتراضاتی دور از ذهن و بعید به نظر می رسد.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: مدت ها است که اقتصاد کشور در رکود عمیقی فرو رفته است اما شرایط ما از مهر ماه امسال به بدترین وضعیت ممکن رسیده است.

 

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید