Performancing Metrics

بررسی آخرین وضعیت برجام و پسابرجام در شورای هماهنگی اطلاعات کشور | اتاق خبر
کد خبر: 305339
تاریخ انتشار: 8 دی 1394 - 06:26
شورای هماهنگی اطلاعات امروز با حضور وزرای اطلاعات، امور خارجه، اعضای جامعه اطلاعاتی کشور به‌ همراه معاونان وزارت امور خارجه و میزبانی آن وزارتخانه برگزار شد.

اتاق خبر- شورای هماهنگی اطلاعات امروز با حضور وزرای اطلاعات، امور خارجه، اعضای جامعه اطلاعاتی کشور به‌ همراه معاونان وزارت امور خارجه و میزبانی آن وزارتخانه برگزار شد.

بنابراین گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علوی، وزیر اطلاعات در ابتدای جلسه با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، از زحمات و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌ کننده در موضوعات هسته‌ای تقدیر و تشکر کرد. او همچنین با یادآوری نهم دی‌ ماه که تجلّی میثاق مجدّد امّت و ولایت بود، این روز را به عنوانِ روز برچیده شدن توطئه‌های دشمن علیه نظام مقدّس جمهوری اسلامی و منزوی شدن ساختارشکنان برشمرد.

سپس دکتر ظریف، وزیر امور خارجه اظهار داشت: نقش و رویکرد وزیر اطلاعات باعث شده است تا همه دلسوزان نظام به وزارت اطلاعات و جامعه اطلاعاتی کشور به عنوان دوست و همراه نگاه کنند.

وزیر امور خارجه با بیان این که جامعه اطلاعاتی کشور هم رصد می‌کند و هم جهت می‌دهد، ابراز داشت: کشور وارد مرحله اجرای برجام شده است. بنابراین در کنار رصد اوضاع و احوال در این زمینه، طراحی و اتّخاذ تدابیر هدفمند و منسجم در سطوح اطلاعاتی، سیاسی و تبادل اطلاعات، امری لازم و ضروری است و در این مسیر نیازمند هوشمندی، ابتکار عمل و وحدت داخلی هستیم تا دشمن به هدف خود نائل نشده و اجرای برجام در فضای آرامی صورت گیرد.

او با لحاظ فرصت‌ها و تهدیدات پیش‌روی کشور، جامعه اطلاعاتی را بزرگترین یاور اجرای برجام دانست. دکتر ظریف با ترسیم خطر و ابعاد نفوذ، تصوّر و القای شکاف و دوگانگی در نظام را مهمترین زمینه و حفره نفوذ برشمرد.

در ادامه اعضای جامعه اطلاعاتی با طرح دیدگاه‌های خود محورهای مختلفی از برجام و پسابرجام را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند.

شورای هماهنگی اطلاعات، عالی‌ترین شورای اطلاعاتی کشور در قوانین بالادستی است که اعضای مختلفی از سازمان‌ها و نهادهای اطلاعاتی و حفاظتیِ لشگری و کشوری از جمله وزارت امور خارجه در آن عضو بوده و جلسات آن به طور مرتب به ریاست وزیر اطلاعات برگزار می شود.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید