Performancing Metrics

شیعه و سنی میلاد نبی مکرم اسلام(ص) را درسیستان و بلوچستان جشن گرفتند | اتاق خبر
کد خبر: 305388
تاریخ انتشار: 8 دی 1394 - 12:45
مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان در سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص)، امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت با برپایی جشن و سرور ضمن ابراز ارادت خود به اهل بیت(ع) بار دیگر اتحاد شیعه و سنی را در این استان به جهانیان نشان دادند.

 

 

به گزارش اتاق خبر همه ساله همزمان با آغاز هفته وحدت از 12 ربیع الاول قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با آذین بندی خیابان ها و محلات و برگزاری جشن و سرور و نشست های صمیمانه در مساجد، میلاد مسعود پیامبر رحمت و برکت (ص) را جشن می گیرند تا نمونه های زیبایی از وحدت و همبستگی خود را به همگان نشان دهند.
مساجد شیعه و سنی، تکایا، مکان های مذهبی و خیابان های شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان در این روزها حال و هوای خاصی پیدا کرده و مملو از جمعیتی است که به مناسبت میلاد مسعود ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) به جشن و شادی می پردازند.
شیفتگان خاندان نبوت در این استان با اجرای آیین های مولودی خوانی، برگزاری جشن و چوب بازی محلی و اجرای مراسم دعا و نیایش میلاد نورانی پیامبر اسلام(ص) را گرامی می دارند.
دعوت از قاریان برجسته قرآنی، برپایی جشن، مدیحه سرایی، تواشیح، سخنرانی، برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع شیرینی و پذیرایی از مردم در فضایی صمیمی و محبت آمیز از دیگر برنامه های اجرایی به مناسبت هفته وحدت در سیستان و بلوچستان است.
علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) شب گذشته با حضور در جشن محوری هفته وحدت در تالار فردوسی زاهدان در فضایی شاد به تماشای برنامه های متنوع اجرایی توسط هنرمندان کشوری پرداختند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با هفته وحدت در بیش از 50 مسجد محوری استان مجالسی در شب و روز میلاد پیامبر(ص) در حال برگزاری است.
حجت الاسلام عیسی بزمانی اظهار داشت: با وجود اقتضائاتی که جهان اسلام نیازمندش است و فضایی که دشمن نقشه و طراحی خود را بر مبنای اختلاف افکنی، افراط گری و فرقه گری امت اسلامی در دستور کار قرار داده است مسلمانان باید بیش از گذشته به سمت و سوی وحدت و همدلی حرکت کنند.
وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی برای هیات های مذهبی، نشست های تقریبی میان علمای تشیع و تسنن در شهرستان های خاش و هیرمند، کرسی های تلاوت با حضور قاریان بین المللی در شش شهرستان کنارک، چابهار، هیرمند، زابل، زهک و زاهدان و مساجد تشیع و تسنن از جمله دیگر برنامه های هفته وحدت در استان است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اعزام مبلغان به مناطق شهری و روستایی و برگزاری گفتمان های دینی در سطح مدارس از دیگر برنامه های اجرایی هفته وحدت به حساب می آید.
بزمانی تصریح کرد: همچنین در طول ماههای گذشته کارگاههای آموزشی در شهرستان های زهک، خاش، کنارک، نیکشهر، چابهار و سرباز با حضور اساتید برجسته قم برگزار شد که بیش از دو هزار نفر از معتمدان، علما و فرهنگیان را تحت پوشش قرار داد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به مناسبت روز میلاد پیامبر مکرم اسلام(ص) در تمامی بقاع متبرکه و مساجد شاخص استان جشن و سرور در حال برگزاری است.
حجت الاسلام اسماعیل تدینی افزود: برپایی جشن، سخنرانی، مداحی، نمایشگاه محصولات فرهنگی و ایستگاه های صلواتی از مهمترین برنامه های ویژه میلاد نبی مکرم اسلام(ص) در استان است.
رهبر کبیر انقلاب اسلامی که همواره وحدت اسلامی را سر منشا همه پیروزی ها می دانند برای متحد کردن بیشتر مسلمانان جهان، از آنجایی که اهل سنت سالروز ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) را 12 ربیع الاول و اهل تشیع 17 ربیع الاول می دانند این مدت را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید