سازمان منع اشاعه سلاحهای شیمیایی سازمان ملل متحد از نابودی کامل ذخایر شیمیایی سوریه خبر داد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان منع اشاعه سلاحهای شیمیایی سازمان ملل، امروز- سهشنبه- اعلام کرد که ذخایر شیمیایی که سوریه در سال 2013 آن را اعلام کرد، 100 درصد منهدم شده است.
سازمان منع اشاعه سلاحهای شیمیایی در عین حال نسبت به اتهامهای مطرح شده درخصوص استفاده از گازهای شیمیایی «خردل»، «سارین» و «کلر» در جریان مناقشه مسلحانه در سوریه به شدت ابراز نگرانی کرده است.
«احمد اوزمجو» مدیرکل این سازمان تأکید کرد «با این روند انهدام فصل مهمی فصلی مهم در نابودی زرادخانه شیمیایی سوریه بسته شد.»
منبع: تسنیم
