Performancing Metrics

ایران باید از بازار گاز اروپا سهم داشته باشد | اتاق خبر
کد خبر: 307030
تاریخ انتشار: 17 دی 1394 - 01:08
مدیر امور بین‌الملل شرکت گاز:
مدیر امور بین‌الملل شرکت گاز با تاکید بر اینکه ایران باید به هر نحو سهمی در بازار گاز اروپا داشته باشد، گفت: اگرچه گفته می‌شود که صادرات گاز به اروپا با خط لوله مقرون به صرفه نیست اما با توجه به رقابتی بودن بازار باید در هر حال سهمی از بازار را در اروپا د

مدیر امور بین‌الملل شرکت گاز با تاکید بر اینکه ایران باید به هر نحو سهمی در بازار گاز اروپا داشته باشد، گفت: اگرچه گفته می‌شود که صادرات گاز به اروپا با خط لوله مقرون به صرفه نیست اما با توجه به رقابتی بودن بازار باید در هر حال سهمی از بازار را در اروپا داشته باشیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عزیزالله رمضانی با اشاره به اینکه به علت کاهش شدید قیمت نفت، قیمت گاز نیز کاسته شده، افزود: با این حال بازار گاز اروپا چندان تغییر نکرده و در واقع قیمت جهانی گاز به این ترتیب به یکدیگر نزدیک شده است.

وی با اشاره به نبود سیاست‌ و راهبرد انرژی در کشور در زمینه انرژی و گاز، عنوان کرد: ما گاز را در داخل بدون آنکه تولید داخلی‌مان چندان زیاد باشد مصرف می‌کنیم.

مدیر امور بین‌الملل شرکت گاز با بیان اینکه باید در حوزه انرژی اولویت‌بندی صورت گیرد، گفت: لازم است راهبردهای انرژی در کشور بیش از همه در گاز طبیعی متمرکز باشد چرا که 60 درصد از ذخایر انرژی در ایران گازی است و تنها 40 درصد آن ذخایر نفتی است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید