Performancing Metrics

مراسم بزرگداشت شهید آیت الله شیخ نمر در قم برگزار شد | اتاق خبر
کد خبر: 307241
تاریخ انتشار: 18 دی 1394 - 06:03
مراسم بزرگداشت شهید آیت الله شیخ نمر باقر النمر پنجشنبه شب با حضور علما و فضلای حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

اتاق خبر- مراسم بزرگداشت شهید آیت الله شیخ نمر باقر النمر پنجشنبه شب با حضور علما و فضلای حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

بنابراین گزارش این مراسم که از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دیگر مراکز حوزوی ترتیب یافته بود، حضرات آیات شبیری زنجانی، علوی گرگانی و آیات حسینی بوشهری و سعیدی، صادقی استاندار قم و جمعی از علما و فضلا و مسوولان اجرایی حضور یافته بودند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: روحانیت شیعه هم دراقامه و تحقق دین و هم در دفاع از دین خدا و اسلام ناب، همواره حضوری موثر داشته و می داند که در این مسیر باید سختی و رنج بسیار و حتی شهادت را تحمل کند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی با بیان اینکه جرم شهید شیخ نمر و دیگر علمای شهید تشیع بصیرت افزایی در جامعه است، خاطرنشان کرد: روحانیت شیعه همواره مردم را به سمت حق وحقیقت رهنمون می کرده اند و امروز وظیفه ما پیروی از ولایت فقیه و مرجعیت همراه با شناخت و بصیرت است.
وی افزود: انقلاب اسلامی به رهبری روحانیت آغاز شده و همواره ماهیت دینی خود را حفظ کرده است و مستکبران غربی به غلط تصور می کنند می توانند با جریان نفوذ، انقلاب اسلامی و بپاخاستن آزادیخواهان مسلمان درمنطقه را که پشتوانه ای عظیم همچون روحانیت و شیخ نمر دارد را شکست دهند.
جانشین نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره با حکمت و تدبیر بی نظیر، انقلاب اسلامی را از شر فتنه ها و دسیسه های دشمنان نجات داده است، گفت: مرجعیت شیعه همواره در برابر اختلاف افکنی و فتنه انگیزی علمای وهابیت، با منطق محکم توانسته است حقانیت شیعه را به اثبات رسانده و نقش خود در جهت حفظ وحدت را به خوبی ایفا نماید.
وی با اشاره به ماجرای آتش سوزی در سفارت عربستان سعودی، خاطرنشان کرد: ما نسبت به آل سعود کینه بسیاری داریم، اما نیروهای انقلابی هرگز این چنین کاری انجام نمی دهند و این ماجرا دارای ابعاد مشکوکی است که امیدواریم قوه قضاییه همه زوایای آن را که احتمالا فتنه انگیزی از سوی خود آنها و اربابان غربی آنهاست، روشن کند.
حاج صادقی با بیان اینکه جبهه استکبار دلواپس مرگ تدریجی خود در برابر عظمت انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: امروز نظام سلطه همه نیروهای خود در منطقه را به میدان فرستاده است تا در برابر پیشروی انقلاب اسلامی در منطقه و در جهان ایستادگی کند، اما به حول و قوه الهی هرگز نخواهد توانست.
وی با بیان اینکه استکبار همواره خوی استعماری و استکباری خود را حفظ کرده و معامله با او باید همچون معامله با دشمن باشد، تصریح کرد : باید همواره در برابر جبهه استکبار « اشداء علی الکفار» و در برابر امت اسلامی «رحماء بینهم» باشیم، زیرا دشمنان نسبت به اصل اسلام کینه و عداوت دارند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قیام 19دی مردم قم به همگان نشان داد که انقلاب اسلامی ماهیت دینی دارد، گفت: امروز مردم و مسوولان نباید از روحانیت و حوزه های علمیه فاصله بگیرند، چرا که فاصله از ولایت و مرجعیت موجب انحراف آنها است.
وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان به این جمع بندی رسیده اند که باید نقطه اتصال ملت با ولایت را مورد اصابت قرار دهند که این نقطه اتصال حوزه های علمیه است و دشمنان در جهت نفوذ در آن تلاش می کنند، اما آنها از استقامت حوزه و مرجعیت بصیرت آفرین بی اطلاع هستند.
حاج صادقی با بیان اینکه قیام 19دی همچنان زنده و پویاست و مردم هیچگاه هجمه به مقدسات، ولایت، مرجعیت و روحانیت را تحمل نمی کنند، اظهار داشت: امروز ملت غیور ایران اسلامی با همه توان در برابر جبهه استکبار و توطئه دشمنان ایستاده اند و روحانیت نیز هیچگاه بر سر دین با کسی معامله نمی کند و دشمن نمی تواند با به شهادت رساندن علما جریان انقلاب اسلامی را از حرکت باز دارد.

منبع: ایرنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید