Performancing Metrics

علم‌الهدی: تجاوز فیزیکی به یک سفارت تجاوز به حوزه مسئولیت نظام است | اتاق خبر
کد خبر: 307419
تاریخ انتشار: 19 دی 1394 - 04:25
خطیب جمعه مشهد با اشاره به حوادث مربوط به سفارت عربستان تصریح کرد: از دیوار سفارت بالا رفتن و تجاوز به صورت فیزیکی به یک سفارت تجاوز به حوزه مسئولیت نظام است.

اتاق خبر- خطیب جمعه مشهد با اشاره به حوادث مربوط به سفارت عربستان تصریح کرد: از دیوار سفارت بالا رفتن و تجاوز به صورت فیزیکی به یک سفارت تجاوز به حوزه مسئولیت نظام است.

 بنابراین گزارش آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه مردم با بصیرت ما نباید در تمام حرکات و خشم‌های انقلابی به دشمن میدان دهند، گفت: نباید مردم راه را برای شگرد شیطانی دشمن باز کنند.

وی ادامه داد: حمله به سفارتخانه‌ای که در سایه امنیت این نظام قرار دارد، برخلاف مصالح این نظام و تشکیلات انقلابی است؛ خشم انقلابی باید با بصیرت ارائه شود. امیدواریم این مسئله در کشور ما برای همیشه قطع شود.

علم‌الهدی با اشاره به حمله برخی از جوانان به سفارت انگلیس در زمان امام خمینی(ره) عنوان کرد: آن زمان که امام حکم ارتداد سلمان رشدی را صادر کرد، عده‌ای به سفارت انگلیس حمله کرده و از دیوار آن بالار فتند؛ مقام معظم رهبری آن زمان در خطبه‌های نماز جمعه فرمودند من به عنوان یک فرد مسئول، متدین و یک روحانی بالا رفتن از دیوار سفارت را ضرر قطعی هم به اسلام و هم به انقلاب می‌دانم.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: اینکه مردم خشم خود را نسبت به یک حکومت نشان دهند، حق و شایسته آن‌هاست اما بالا رفتن از دیوار و تجاوز فیزیکی به یک سفارت تجاوز به حوزه مسئولیت نظام است. چون امنیت این‌ها در سایه امنیت کشور ماست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه درست است که این‌ها دشمن ما هستند، اما در خانه ما زندگی می‌کنند، اظهار کرد: در تمام منطقه کشور ما امن‌ترین کشور منطقه است.

وی خطاب به سیاست‌مدارن و دولت‌مردان گفت: سیاست‌مدارن و دولت‌مردان ما باید بدانند در این کشور از روز اول انقلاب یک جوهره اجتماعی وجود داشته که جریان حزب‌اللهی و انقلابی است. همین جوهره سراغ بنی‌صدر رفت، در هشت سال دفاع مقدس حضور داشت، آن‌جایی که جریان‌های منتسب به غرب 18 تیر را برپا کردند، جواب داد و در 9 دی 88 آن حرکت عظیم را به وجود آورد.

علم‌الهدی با بیان اینکه این جوهره در دل ملت وجود دارد، عنوان کرد: سیاست‌مداران و مجلس ما باید در همه حرکات پاسخگوی احساسات این جوهره انقلابی باشند. این درست نیست که فقط در چارچوب ضوابط دیپلماسی برخورد شود و خشم مردم انقلابی در موضع‌گیری‌ها و این جوهره نادیده گرفته شود.

وی تاکید کرد: آیا چهار تکه سنگ به شیشه سفارت زدن مهم است یا اینکه چهار بچه معصوم را جلوی چشم پدر و مادر جدا کنند و در گیت امنیتی دولتی به آن‌ها تجاوز کنند. چرا سیاست‌مداران ما در مقابل این حرکت دولت ناپاک و نجس سعودی برخورد نکردند.

علم‌الهدی افزود: تجاوز به این کودکان، کشتار 700 نفری حجاج منا و کشتن یک روحانی به جرم حرف زدن باعث می‌شود مردم به خشم آیند؛ اگر موضع‌گیری‌ها متناسب این ملت نباشد، خشم مردم طبیعی است. البته مردم ما باید بصیرت داشته باشند و با حفظ تمام موقعیت نظام خشم خود را نشان دهند.

خطیب جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سرکوب قیام مردم در واکنش به مقاله روزنامه اطلاعات در تخریب حجاب در زمان شاه، اظهار کرد: روز 19 دی ماموران ستمشاهی برای سرکوب مردم دنبال بهانه بودند؛ به همین جهت یکی از مامورین از میان مردم سنگی به شیشه یک بانک زد و مامور دیگری نیز این حرکت را تکرار نمود تا نشان دهند که این حرکتی شورشی است و مردم را به گلوله بسته و به خاک و خون کشیدند.

وی ادامه داد: در حوادث اخیر هم دولت شیطانی عربستان به منظور بهانه‌جویی همین کار را کرد. چند روز پیش از این حوادث پیشنهاد فروش اتوموبیل‌های سفارت‌خانه خود را دادند و در روز حادثه هم با آتشی که خود افروختند، دست به بهانه‌جویی برای قطع رابطه زدند. البته این افتخاری برای ملت است که یک موجود نجس و ناپاک آمریکایی نتوانسته در این مملکت زندگی کند.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید