Performancing Metrics

تک نرخی شدن ارز منوط به اجرایی شدن برجام | اتاق خبر
کد خبر: 307705
تاریخ انتشار: 20 دی 1394 - 11:18
عضو هیأت رئیسه اتاق تهران در گفت و گو با اتاق خبر مطرح کرد:
سیده فاطمه مقیمی درباره علت خلف وعده مسئولان بانک مرکزی در به تعویق انداختن تک نرخی کردن ارز؛ معتقد است: این امر به شرایط نابسامان اقتصادی باز می گردد و اینکه تحقق این امر قطعا ارتباط زیادی به اجرایی شدن برجام دارد.

اتاق خبر- سیده فاطمه مقیمی عضو هیأت رئیسه اتاق تهران درباره علت خلف وعده مسئولان بانک مرکزی در تعویق انداختن تک نرخی کردن ارز؛  معتقد است: این امر به شرایط نابسامان اقتصادی باز می گردد و اینکه تحقق این امر قطعا ارتباط زیادی به اجرایی شدن برجام دارد.

سیده فاطمه مقیمی در گفت و گو با اتاق خبر افزود: در طی مطلوب شدن مناسبات تجاری و اقتصادی؛ قطعا مسئولان به دنبال تک نرخی شدن ارز متناسب با شرایط ارز بازار حرکت می کنند. اتاق بازرگانی نیز دراین باره پیشنهادات و نظرات خود را اعلام می دارد.

وی نتیجه مطلوب تک نرخی شدن ارز را ثبات در اقتصاد دانست و گفت: با تحقق این امر در اقتصاد، سرمایه گذاری به درستی تعریف می شود.

این عضو هیأت رئیسه اتاق ایران معتقد است: تک نرخی شدن ارز شرایطی را فراهم می کند که سرمایه گذار و تاجر می توانند پیش بینی درستی از آینده فعالیت اقتصادی خود داشته باشند.

مقیمی خواستار تحقق تک نرخی شدن ارز در بودجه سنواتی 95 شد و اذعان کرد: این مسئله حتما باید در بودجه قید شود تا بتوانیم هرچه بیشتر به سمت رونق و ثبات اقتصادی حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: در بودجه سنواتی 95 لازم است که تسهیلاتی به منظور تسهیل کسب و کار و مناسبات تجاری درنظرگرفته شود. همچنین باید قوانینی تنظیم شود تا تولیدات کشور در بازارهای جهانی یارای رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشند.

این عضو اتاق ایران در پاسخ به این پرسش که قرار است کسری بودجه دولت از محل فشار مالیاتی بر بخش خصوصی تامین شود؛ اظهار داشت: این مسئله ای است که در سال گذشته مطرح بود و بازخورد بسیار منفی پیدا کرد. این اقدام سبب می شود که بنگاه های اقتصادی نتوانند به حیات اقتصادی خود ادامه دهند.

مقیمی عنوان کرد: انتظار می رود بودجه سنواتی 95 منطقی تر و بر مبنای نرخ ارز درست تعیین شود تا شرایط مطلوبی را بتواند برای اقتصاد کشور رقم بزند.

وی خواستار به کارگیری تفکر بخش خصوصی در تدوین قوانین و مقررات شد و گفت: باید بخش خصوصی در اقتصاد کشور جایگاه واقعی خود را پیدا کند تا بتوانیم به رونق و شرایط مطلوبی در اقتصاد برسیم.

مقیمی تاکید کرد: تصمیم گیری درست، عقلایی، منطقی و صحیح در شرایط فعلی می تواند تغییر و تحولات زیادی را رقم بزند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید