Performancing Metrics

کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شد | اتاق خبر
کد خبر: 308412
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 01:28
در جلسه کمیسیون شوراها
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون متبوعش خبر داد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امیر خجسته با اشاره به جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ضمن اعلام این خبر گفت: امروزه قاچاق کالا و ارز به یکی از معضلات بزرگ نظام اقتصادی کشور تبدیل شده و در تقابل با اقتصاد مقاومتی یکی از عوامل اصلی در عدم تحقق سیاست های کلان آن است.

وی ادامه داد: هر وقت که پدیده قاچاق در نظام گمرکی کشور گسترش پیدا کند فعالیت‌های سالم اقتصادی کاهش پیدا کرده تولید و چرخه صنعت با رکود مواجه خواهد شد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، شیوع قاچاق کالا و ارز را در مقابله با اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: یکی از محورهای عمده اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی و بهره مندی از ظرفیت های تولید داخلی است که با شیوع قاچاق این بخش مهم از سیستم اقتصادی کشور غیر قابل اتکا می‌شود.

خجسته همچنین گفت که کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز امروز در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به تصویب رسیده و رسیدگی به جزییات آن به جلسات بعدی موکول شد.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای این جلسه نیز طرح الحاق چهار تبصره به بند 9 ماده 78 مکرر قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به وجود اشکالاتی در آن موارد جهت اصلاح به کمیته بررسی این طرح ارجاع داده شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید