Performancing Metrics

محورهای گفتگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و روسیه | اتاق خبر
کد خبر: 308437
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 06:10
وزراء امور خارجه آمریکا و روسیه در تماس تلفنی امروز خود درباره برگزاری یک نشست دو جانبه در روز های آتی با یکدیگر به توافق رسیدند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا ساعاتی پیش با انتشار بیانیه ای در خصوص رایزنی تلفنی وزراء امور خارجه آمریکا و روسیه اعلام کرد: در تماس تلفنی امروز «جان کری» و «سرگئی لاوروف» وزارء امور خارجه دو کشور آمریکا و روسیه موضوع آزمایش اخیر هسته ای توسط کره شمالی مورد بررسی قرار گرفت.

بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه می افزاید: علاوه بر موضوع کره شمالی، طرفین پیرامون فرایند جاری صلح در سوریه نیز به مذاکره و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

بنا به اعلام این بیانیه، کری و لاوروف همچنین مسائل گسترده ای از قبیل مبارزه با (گروه تکفیری-صهیونیستی) داعش، مسائل منطقه ای در خاور میانه، بحران در شرق اوکراین و نیز روابط میان مسکو و واشنگتن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بیانیه مذکور توافق وزراء امور خارجه آمریکا و روسیه در خصوص ادامه تماس ها و نیز دیدار یکدیگر در آینده نزدیک و در روزهای آتی را نیز مورد تأکید قرار داده است.

از سوی دیگر شبکه روسیاالیوم گزارش داد که طرفین در این گفتگوی تلفنی روابط میان تهران و ریاض و بحران در اوکراین را مورد رایزنی قرار داده اند.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید