Performancing Metrics

اتاق چشم انتظار پرداخت بدهی های دولت به بخش خصوصی | اتاق خبر
کد خبر: 308499
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 12:32
در دهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران مطرح شد:
در ابتدای این جلسه، مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران از بیانیه اتاق در مورد بدهی های دولت به بخش خصوصی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که بدهی دولت به بخش خصوصی پرداخت شود.

اتاق خبر- در ابتدای این جلسه، مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران از بیانیه اتاق  در مورد بدهی های دولت به  بخش خصوصی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که پرداخت بدهی دولت به بخش خصوصی انجام شود.

مسعود خوانساری در مورد عربستان و اتفاقات رخ داده  میان ایران و عربستان ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر از سوی اتاق تهران گفت:عربستان در کنار اسرائیل یکی از کشورهایی بود که با توافق هسته ای مخالفت داشت.

وی ادامه داد: این اتفاق در حالی افتاد که جهان نگاه اقتصادی خود رامعطوف به ایران کرده بود و پذیرای هیأت های خارجی مختلف بود.

خوانساری از دولت خواست که مراقب این قبیل حرکات باشد. زیرا اقداماتی از قبیل حمله به سفارت عربستان ممکن است سرمایه گذاری خارجی را با خطر مواجه کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در گذشته سیستم بانکی با مشکلات و بی انضباطی مالی روبرو بود؛ گفت: این برداشت که با رفع تحریم ها  مشکلات بانکی یک شبه حل خواهد شد درست نیست؛ چونکه نظام بانکی نیازمند رفع مشکلات ساختاری است.

در ادامه مهدی جهانگیری نایب رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه چند ماه قبل براساس تصمیم اعضای اتاق تهران ستاد اقتصادی پسا تحریم تشکیل شد؛ گفت: روز جمعه تحریم های ظالمانه برداشته خواهد شد و با تدابیری که مقام معظم رهبری و دولت به کار بسته اند این اتفاق در حال رخ دادن است.

وی در ادامه اعلام کرد: پیش بینی می شود که رشد اقتصادی در سال آینده 6 درصد باشد. جهانگیری در ادامه  از ورود هیات های تجاری ابراز خوشحالی کرد و گفت: این فرصت قابل توجهی برای کشور ما است و در دوره های گذشته ما فرصت سوزی داشته ایم و این سرمایه گذاری ها می تواند امنیت اقتصادی کشور را تامین کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران خبر از تشکیل پنج کمیته در ستاد اقتصادی پسا تحریم خبر داد و هدف از انجام این کار را رفع و انعکاس مشکلات بخش خصوصی به دولت دانست. وی در  مورد اتاق بازرگانی تهران هدف این اتاق را تقویت کمیسیون های این اتاق دانست و گفت: اتاق در تلاش است که موازی کاری را از میان ببرد و از اعضا می خواهم که در این کمیسیون ها فعالیت داشته باشند.

در ادامه حمید رضا آصفی دیپلمات و سخنگوی سابق وزارت امور خارجه گزارشی از وضع فعلی اقتصاد ایران ارائه کرد و اعلام کرد که احتمال بروز شرایط سخت گذشته دیگر وجود ندارد.

وی با برشمردن موانعی که در سیستم اقتصادی کشور مانند ناکارآمدی سیستم بانکی و بیمه ای، موانع گمرکی و رانت وجود دارد گفت: در زمینه تبلیغات در رسانه های دنیا و انعکاس واقعیت های ایران ضعیف هستیم و به همین خاطر باید ورود خبرنگاان اقتصادی را در کنار ورود خبرنگاران سیاسی به کشور را جدی گرفت.

آصفی از تاسیس بخش اقتصادی در وزارت امور خارجه دفاع کرد و لزوم تدوین طرحی مانند طرح آمایش کشوری در مورد کشورهای جهان شد. وی با ابیان اینکه فضای خوب به وجود آمده ممکن است زیاد طولانی نباشد از بخش خصوصی خواست که با توجه به چابکی خود نسبت به دولت از این فضا نهایت استفاده را ببرد.

در پایان روسای کمیسیون های اتاق بازرگانی تهران گزارش های خود را در مورد سرمایه گذاری و به سوالات اعضای حاضر پاسخ دادند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید