Performancing Metrics

تهران آماده گسترش روابط با جاکارتا در همه زمینه‌ها است | اتاق خبر
کد خبر: 308992
تاریخ انتشار: 24 دی 1394 - 00:06
رییس‌ جمهور:
رییس‌ جمهوری با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های مناسب در مسیر گسترش روابط و همکاری‌های ایران و اندونزی در بخش‌های مختلف؛ بر لزوم تلاش برای توسعه همکاری ها و ارتقاء بیش از پیش مناسبات و روابط دو کشور تأکید کرد.

رییس‌ جمهوری با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های مناسب در مسیر گسترش روابط و همکاری‌های ایران و اندونزی در بخش‌های مختلف؛ بر لزوم تلاش برای توسعه همکاری ها و ارتقاء بیش از پیش مناسبات و روابط دو کشور تأکید کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه در دیدار خانم «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی، به عنوان کشوری که بیشترین جمعیت اسلامی را دارا می باشد، همواره روابط دوستانه‌ای داشته اند، گفت: آمادگی داریم تا روابط و مناسبات خود را در همه زمینه‌ها با جاکارتا گسترش دهیم.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه شرایط منطقه و جهان اسلام به گونه‌ای است که کشورهای اسلامی باید بیش از گذشته با هم مشورت و تبادل نظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: نباید برای مبارزه با تروریسم، منتظر دیگران باشیم چراکه کشورهای اسلامی برای پاکسازی منطقه از تروریست‌ها از قدرت و امکانات کافی برخوردارند.

روحانی تلاش برای تقویت وحدت و انسجام میان مسلمانان را مهمترین نیاز امروز جهان اسلام دانست و اظهار داشت: دنیای اسلام و کشورهای مسلمان برای رسیدن به توسعه و پیشرفت بیشتر، راهی جز همکاری گسترده و روابط نزدیک‌تر با هم ندارند.

رییس‌ جمهوری، فعال تر شدن سازمان‌هایی که برای وحدت بیشتر در جهان اسلام تاسیس شده اند، را خواستار شد و افزود: بسیار تاسف بار است که امروز کشورهای زیادی در منطقه گرفتار تروریسم و افراط گری هستند و در چنین شرایطی، وظیفه همه سازمان ها و کشورهای اسلامی این است که از هیچ تلاشی برای وحدت بیشتر و ثبات در جهان اسلام دریغ نکنند.

روحانی حمایت برخی کشورها از گروه‌های تروریستی را مغایر با تقویت وحدت، ثبات و انسجام منطقه و جهان اسلام دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار برقراری روابط خوب، صمیمانه و برادرانه میان همسایگان و کشورهای منطقه بوده و آمادگی دارد تا در مسیر وحدت، امنیت پایدار و توسعه منطقه ای به دیگر کشورها کمک کند.

روحانی همچنین از توجه رییس جمهور اندونزی به ضرورت تقویت وحدت و گفتگو در جهان اسلام، تقدیر کرد.

«رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی نیز در این دیدار، با تأکید بر ضرورت تلاش در راستای گسترش همکاری‌ها و مناسبات همه جانبه تهران – جاکارتا، گفت: اندونزی بر توسعه روابط با ایران متعهد است و مطمئناً در آینده شاهد روابط قدرتمندتری میان دوکشور خواهیم بود.

وزیر امور خارجه اندونزی، صلح و ثبات در منطقه را موضوعی بسیار حائز اهمیت دانست و با بیان اینکه روابط دوستانه و خوب کشورهای مسلمان می‌تواند به برقراری صلح و ثبات در منطقه کمک کند، افزود: مسلمانان باید در راستای ارزش‌های اسلام و مقابله با چالش‌های اصلی جهان اسلام، از جمله تروریسم و افراطی‌گری با یکدیگر متحد شوند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید