Performancing Metrics

کودتای نرم علیه بن نایف! | اتاق خبر
کد خبر: 309125
تاریخ انتشار: 24 دی 1394 - 23:37
پادشاه عربستان سعودی و مشاوران وی برای کودتایی نرم علیه ولیعهد این کشور و سپردن قدرت به جانشین ولیعهد آماده می شوند.

له گزارش یک منبع منبع آگاه با بیان این خبر ، تاکید کرد که خروجی جلسه اضطراری اخیر  «ملک سلمان» و مشاوران وی در خصوص تعیین وضعیت دربار پس از مرگ پادشاه به سود ولیعهد فعلی این کشور یعنی «محمد بن نایف» نبوده است!

بنابر این گزارش، طی هفته های اخیر بر سر موضوعاتی چون جنگ یمن، مسائل داخلی دربار، شیوه حمایت از تروریست های تکفیری در سوریه، عراق و... میان «محمد بن نایف» ولیعهد و «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولیعهد اختلافات زیادی پدید آمده است.

از سوی دیگر، تشدید بیماری ملک سلمان منجر به یارگیری متقابل و گسترده ولیعهد و جانشین وی در میان شاهزادگان شده است. از این رو برکناری ولیعهد فعلی عربستان سعودی بیش از هر زمان دیگری محتمل به نظر می رسد. با این حال ملک سلمان و فرزندش محمد در این خصوص ملاحظاتی دارند و در صددند این برکناری را با کمترین هزینه ممکن صورت دهند، لذا در جلسه مشورتی اخیر شاه با مشاوران نزدیکش، چیزی شبیه کودتای نرم و بدون رد و نشان علیه بن نایف پیشنهاد شده است.

لازم به ذکر است که برکناری شاهزاده «مقرن بن عبدالعزیز» از مقام ولیعهدی پادشاه نیز دقیقا به همین منوال صورت گرفت و در حال حاضر قرار است این فرمول در قبال محمد بن نایف نیز به کار گرفته شود.

در این میان محمد بن سلمان از پدر خود خواسته است تا قبل از مرگ، زمینه را برای حضور وی در مسند پادشاهی عربستان آماده کند. موضوعی که با مخالفت ها و مقاومت هایی در دربار سعودی رو به روست.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید