Performancing Metrics

حمله شدید به ورزشکار المپیکی در برنامه زنده تلویزیونی | اتاق خبر
کد خبر: 309200
تاریخ انتشار: 25 دی 1394 - 09:44
فوران حس میهن پرستی رضا جاودانی
رضا جاودانی مجری سرشناس تلویزیون که حس وطن پرستی اش گل کرده بود ، به شدت به یک دونده المپیکی تاخت و رئیس فدراسیون دوومیدانی کاملا تیزهوشانه پشت این مجری را خالی کرد!

اتاق خبر - برنامه سپاس عصر پنجشنبه درحالی برگزار شد که رضا جاودانی مجری با تجربه و موفق تلویزیون انگار متفاوت از همیشه اش از حرف های نقل شده جوانی به نام جعفر مرادی درباره تغییر تابعیتش آنچنان شاکی بود که به عکس همیشه اش از حد اعتدال خارج شد و یکتنه در مقام قاضی برای این ورزشکار حکم صادر کرد که حتی توبه اش قابل قبول نیست و دیگر طلای المپیکش هم ارزشی ندارد.

 ورزشکار 22 ساله پیرانشهری که در تمام طول مدت حرف زدن هایش می گفت از حرف هایش سوء برداشت شده و قصد تغییر تابعیت نداشته و تاکید کرده فقط و فقط منظورش این است که اگر به المپیک فرستاده نشود ، برای حضور در تورنمنت های بین المللی به سوئد یا امارات می رود .

رضای همیشه معتدل اما این بار ، خیلی بر آشفته بود و کاملا ناراحت به نظر می رسید و به این دلیل که این صاحب سهمیه المپیک ریو در ابتدای هفته ای که گذشت ، خامی کرده بود و حرف حقش را برای حمایت از سوی مسئولان ورزش چون با تهدید بیان کرده بود ، با تندی خطاب می کرد. چیزی که شاید در تمام این دو دهه از اجراهایش ، مانندش را از او ندیده بودیم. جاودانی حتی صدای عذرخواهی این بچه را نمی شنید . او توضیحات جعفر باباخانی کارشناس برنامه درباره اینکه این ورزشکار تنها 22 سال دارد و در ازای حرف های رئیس فدراسیون که گفته چنین سهمیه ای که دونده اش حتی نمی تواند از خط پایان بگذرد ، چنین واکنش بدی داشته را هم نمی پذیرفت. او تمام حرفهای مرادی روی خط برنامه که 30 هزار دلار برای این سهمیه هزینه کرده را هم با این جمله زیر سئوال برد که چه کسی به شما گفته بروی سهمیه بگیری و با طعنه به او گفت:«مربی ات الان آمریکاست و تو از روی جزوه داری تمرین می کنی؟ به نظرت این شکلی جواب می دهد؟» که البته مرادی هم توضیح داد:« حتما جواب داده است که سهمیه المپیک گرفته ام.»

جعفر باباخانی کارشناس برنامه هم توضیح داد که این ورزشکار جوان توانسته رکورد ماراتن ایران را یازده دقیقه کاهش دهد و حمایت از او برای المپیک حق ورزش ایران است را به واسطه مصاحبه ای که این ورزشکار انجام داده بود و باید برایش تنبیه شود ، تا انتهای برنامه هم نپذیرفت.

اینکه رضا جاودانی اینچنین ، حس میهن پرستی دارد ، قابل ستایش است اما اینکه یک جوان که توانسته با علاقه شخصی ، کاری را که باید باشگاه ها و فدراسیون مربوطه برایش انجام می دادند را با پول پدرش انجام داده . حالا که به موفقیت رسیده ، به نام کشورش قرار است از سهمیه اش استفاده شود و امید دارد تا از او حمایت کنند ، نکته ای است که جاودانی امشب اصلا توجهی به آن نداشت.

اینگونه او از دایره اعتدال خارج شد و درست نقشی را که احتمالا باید مجید کیهانی رئیس فدراسیون می گرفت را ایفا کرد تا کیهانی که مدیریتش بر فدراسیون دوومیدانی بسیاری را به یاد روزهای مدیریت محمدحسین آیت اللهی در فدراسیون شنای دولت قبل می اندازد و وعده های بسیارش برای حمایت از ورزشکاران در این 4 ماه عملی نشده است ، زیرکانه پشت حملات جاودانی ،ژست حق به جانب گرفت و گفت:«ما از این بچه که در شهری جنگ زده بزرگ شده به حد توان مان حمایت می کنیم. سعی می کنیم بخشی از هزینه های قبلی اش هم بدهیم!»

او مسئله مربی را هم به کلی مطرح نکرد و ماجرای مربی مرادی هم این است که اشکان غلامی ، مربی این رشته مرادی ، این روزها در گیر و دار رفتن به آمریکا و برگشتن است. کاری که خیلی از ورزشکاران این روزها انجامش می دهند و یک پایگاه هم در ینگه دنیا برای خود می سازند. از گوش شکسته ها تا فوتبالی ها و والیبالی ها. این مربی مشکلی برای آمدن به ایران ندارد اما حقوق 3 هزار دلاری می خواهد برای ورزشکار المپیکی اش و فدراسیون هم می گوید برای او همان حقوق 1.5 میلیونی مربیان ایران را احتمالا می پردازد!

مشکلی که حالا باعث شده این ورزشکار از روی جزوه تمرین کند تا با طعنه جاودانی روبرو شود. اینکه اما آیا نتیجه کارش بد بوده ؟ همین که سهمیه گرفته و رکورد ایران را شکسته یعنی توانسته موفق باشد. اینکه او در المپیک حتی از خط پایان بگذرد ، خودش افتخاری مهم است برای ورزش دوومیدانی ایران.

رضا که دوستش داریم و بی شک یکی از مجریان ورزشی حالا حاضر ایران است ، شاید اگر با دلخوری قبلی از آنچه این بچه به اشتباه گفته و حالا از گفتنش پشیمان است ، به اجرای برنامه سپاس نمی رفت ، مثل همیشه موفق تر بود در اجرای برنامه اش.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید