Performancing Metrics

صنایع زیربنایی؛ فرصتی برای مشارکت شرکت‏‌های اسپانیایی | اتاق خبر
کد خبر: 309208
تاریخ انتشار: 26 دی 1394 - 03:50
ایساک مارتین باربرو، مدیرکل آژانس سرمایه‌گذاری و تجارت اسپانیا با علی‌اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در محل این بانک دیدار و گفتگو کرد.

اتاق خبر- ایساک مارتین باربرو، مدیرکل آژانس سرمایه‌گذاری و تجارت اسپانیا با علی‌اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در محل این بانک دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که ادوارد لوپس بوستکس سفیر جدید اسپانیا در تهران نیز در آن حضور داشت، مدیرعامل بانک صنعت و معدن ضمن اعلام این که کشورمان قصد دارد در زمینه صنایع زیربنایی سرمایه‌گذاری کند، این امر را فرصتی برای مشارکت شرکت‏‌های اسپانیایی برشمرد.

وی گفت: ما تاکنون گفتگوهای مفیدی با بانک‌های اروپایی داشته‌‏ایم و تعهدپذیری کشورمان در عرصه جهانی و برای ورود به عرصه تعاملات بین‌المللی بر همگان اثبات شده است.

افخمی در ادامه از قصد این بانک برای گسترش شعب بانک ایران و اروپا، که اکنون تنها در هامبورگ قرار دارد، به دیگر کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: مطابق قوانین سرمایه‌گذاری در ایران، هر نوع مشارکت با کشورهای خارجی باید منجر به حمایت از بخش خصوصی و ورود دانش و فن‏‎آوری به کشورمان شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: شرایطی که پس از پایان چالش‌‏های سیاسی در خاورمیانه جهت بازسازی مناطق آسیب‏‌دیده برای ایران به وجود خواهد آمد فرصت مناسبی برای مشارکت اقتصادی دو کشور است.

در این دیدار ایساک مارتین باربرو نیز به تمایل کشورش برای تشویق شرکت‏‌های معتبر اسپانیایی در جهت سرمایه‌گذاری در زمینه‌های حمل‌ونقل، توریسم، انرژی‏‌های پاک و صنایع زیربنایی در ایران اشاره کرد و گفت: بی‏‌شک سرمایه‌گذاران اسپانیایی از این امر استقبال خواهند کرد. ادواردو لوپس بوستکس نیز ضمن ابراز امیدواری برای از میان رفتن شکاف‌‏های علمی و فناوری تاکید کرد که ریسک موجود برای سرمایه‌گذاری در ایران باید به نحو موثری مدیریت شود.

سفیر اسپانیا با اعلام تمایل کشورش برای همکاری با ایران بیان کرد: ما توان سرمایه‌گذاری در بخش‏‌های مختلف اقتصادی با استانداردهای بین‌المللی را داریم.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید