Performancing Metrics

توافق ژاپن، آمریکا و کره‌جنوبی درباره واکنش شدید علیه پیونگ‌یانگ | اتاق خبر
کد خبر: 309783
تاریخ انتشار: 27 دی 1394 - 14:59
ایسنا نوشت: دیپلمات‌های ارشد آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی بر لزوم واکنشی قاطع از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه آزمایش هسته‌ای اخیر کره‌شمالی تاکید کردند.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونی بلینکن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و همتایانش از توکیو و سئول روز شنبه اعلام کردند که ناکامی در ارسال پیامی روشن با تحریکات بیشتر از سوی پیونگ‌یانگ همراه خواهد شد.

بلینکن گفت: ناکامی در اتخاذ اقدامی مهم اکنون تقریبا تضمین می‌کند که کره‌شمالی به تکرار این اقدامات مبادرت می‌کند. این مغایر چیزی است که ما در منطقه به دنبال آن هستیم.



این نمایندگان همچنین روی تصویب فوری قطعنامه‌ای شدیداللحن توافق کردند اما جزئیاتی از مذاکرات خودشان را بازگو نکرده و تنها به این نکته بسنده کردند که گفت‌وگوها روی یک قطعنامه در جریان است.

لیم سونگ‌-نام، معاون وزیر امور خارجه کره‌جنوبی گفت: اگر این مساله اکنون حل نشود، در سال‌های آتی شاید مجبور شویم که بهای سنگینی پرداخت کنیم. بنابراین به یک پیام واضح نیازمندیم.

این مقام‌ها ابراز امیدواری کردند که چین به عنوان اصلی‌ترین متحد کره‌شمالی، برای تدوین قطعنامه‌ای قاطع همکاری کند.

پیونگ‌یانگ تاکید دارد که جامعه جهانی باید آن را به عنوان یک قدرت هسته‌ای بپذیرد.

کره‌شمالی گفته است که می‌تواند آزمایشات هسته‌ای را در ازای لغو مانورهای نظامی آمریکا با کره‌جنوبی متوقف کند.

این کشور منزوی همچنین خواستار انعقاد توافق صلحی با آمریکا شده است؛ درخواستی که واشنگتن در گذشته بارها آن را رد کرده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید