Performancing Metrics

امکان سنجی نیاز کانتینری استان زنجان با حضور مسئولین شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران | اتاق خبر
کد خبر: 309913
تاریخ انتشار: 28 دی 1394 - 09:14
آنچه از سیمای عمومی و ظرفیتهای استان زنجان در بخش های مختلف بر می آید نمایانگر موقعیت مناسب زنجان با توجه به استقرار حدود ۵۰ درصدی بازار تولید و مصرف کشور و وجود ۱۲ استان در شعاع ۴۰۰ کیلومتری مرکز استان و همسایگی با ۷ استان و نزدیکی به ۴ نقطه ی مرزی که مر

اتاق خبر- امیدی دبیرکل محترم اتاق زنجان ضمن تقدیر و تشکر از حضور کاپیتان آزاده معاونت محترم برنامه ریزی توسعه و هیات همراه و آقای پوردست مدیر محترم صادرات کشتیرانی خزر و خیرمقدم به میهمانان حاضر در جلسه با اشاره به اهمیت موضوع جلسه مبنی بر امکان سنجی بر استقرار ترمینال کانتینری و اثرات آن بر فعالیت های اقتصادی صادرکنندگان استان عنوان کرد: آنچه از سیمای عمومی و ظرفیتهای استان زنجان در بخش های مختلف بر می آید نمایانگر موقعیت مناسب زنجان با توجه به استقرار حدود ۵۰ درصدی بازار تولید و مصرف کشور و وجود ۱۲ استان در شعاع ۴۰۰ کیلومتری مرکز استان و همسایگی با ۷ استان و نزدیکی به ۴ نقطه ی مرزی که مراکز عمده مبادلات کالا می باشد.

دبیر کل اتاق زنجان همچنین در ارائه گزارشات خود بیان داشت: موقعیت ویژه استان به لحاظ قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی راه آهن غرب به شرق و مرکز کشور بسیار حائز اهمیت است.

امیدی در خصوص امور زیربنایی و زیرساخت های استان نیز به موقعیت ممتاز زنجان به لحاظ قرار گرفتن در کریدور انرژی کشور و د سترسی به خطوط اصلی انتقال نفت و گاز و فرآورده های نفتی و خطوط انتقال انرژی برق اشاره نمود و افزود: استان زنجان از فرودگاه مسافری و مرز هوایی نیزه بهره مند می باشد.

ایشان از وجود ۵۲ شرکت صادرکننده فعال در استان خبر داد و گفت: به جهت وجود واحدهای صنعتی بزرگ استان و پتانسیل های معدنی- صنعتی و کشاورزی و .. استقرار ترمینال کانتیری را به جهت رفع مشکلات صادرکنندگان می طلبد که مسئولان محترم کشتیرانی در این امر یاری رسان ما باشند تا شاهد گسترش مناسبات تجاری با دیگر کشورها، کاهش هزینه های موجود و بهره وری بالای فعالیت های صادرکنندگان استان باشیم.

وی ادامه داد: دستیابی به این مهم جز با همکاری دوسویه و مساعدت دستگاه ها متولی استانی و ملی بخش صادرات امکان پذیر نخواهد بودو اتاق بازرگانی نیز بطور جدی پیگیر مطالبات صادر کنندگان خواهد بود.

رنگ رونا دبیر محترم اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در بخش بازرگانی خارجی بسیار مستعد است گفت: با توجه به اینکه زنجان عمده صادرکننده و تولیدکننده شمش سرب و روی در خاورمیانه می باشد پتانسیل بسیار خوبی در این زمینه دارد که امیداوریم با برداشته شدن کامل تحریم ها در بازارهای هدف جایگاه خوبی پیدا کند.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان ادامه داد: در حال حاضر عمده طرفهای تجاری ما در ترکیه و امارات متحده عربی است که در مورد امارات مجبور هستیم از طریق کشتیرانی عمل نمائیم. در زمینه صادرات با چین و واردات با هندوستان ارتباط خوبی داریم.

رنگ رونا همچنین افزود: صادرات به مناطق مختلف اروپایی از طریق زمینی نیز صورت می گیرد. در صورتیکه خط کشتیرانی اروپایی خصوصاً برای ترکیه سریعاً بازگشایی شود یقیناً بیشتر و بهتر می توانیم از پتانسیل های موجود استفاده نمائیم.

ایشان وجود گمرک و حمل و نقل ریلی در زنجان را از دیگر ظرفیتهای استان خواند و گفت: کشتیرانی می تواند با استقرار دپوی کانتینری به ترغیب فعالین اقتصادی در این بخش کمک کند.

وی تصریح کرد: در بحث ترانزیت کالا مشکل برگشت بدون کالا سبب گردیده هزینه ی مازادی برای فعالین در پی داشته باشد که راه اندازی دپوی کانتینری قطعاً در حل این مساله موثر خواهد بود.

رنگ رونا با اشاره به موضوع ردیابی اینترنتی ، خواستار رفع این مشکل نیز گردید.

کاپیتان آزاده مدیرمحترم شرکت کشتیرانی حافظ دریای جمهوری اسلامی ایران طی ارائه گزارشی بیان داشت: این شرکت با بهره گیری از ناوگانی متشکل از ۲۴ فروند کشتی با مجموع ظرفیت اسمی TEU91000 و همچنین ۱۴۲ نفر مدیر و کارشناس زبده و مجرب و نمایندگیهای فروش فعال در اقصی نقاط جهان کلیه خدمات مرتبط با حمل و نقل دریایی در آبهای داخلی و بین المللی و خرید، اداره، راهبری و اجاره هر نوع کشتی را به انجام می رساند.

آزاده همچنین اظهار داشت: این شرکت با در اختیار داشتن ناوگان مقتدر افتخار دارد که حتی در شرایط تحریم خطوط کانتینری خارجی، بارهای وارداتی و صادراتی کانتینری کشور را بدون کوچکترین وقفه ای حمل می نماید.

ایشان در همین راستا افزود: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی می نماید تا خدمات مورد نیاز صادرکنندگان استان زنجان را اجرایی نماید .

میرصادقی مدیر عملیات شرکت کشتیرانی حافظ دریای ج.ا.ا اظهار داشت : عمده هدف ما از حضور در زنجان شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در این استان می باشد.که باتوجه به آمارهایی که گمرک و سازمان صنعت معدن و تجارت در اختیار ما قرار خواهند داد امیدواریم در آینده ای نزدیک مشکلات صادرات مرتفع گرددو ما به عنوان شریک و همکار منطقه خدمات مورد نیاز این حوزه را پیگیری خواهیم نمود.

میرصادقی همچنین عنوان کرد : در خصوص دپوزیت می توانیم با اتاق بازرگانی زنجان وارد یک قرارداد کلان شویم و اگر اتاق مسئولیتش را بپذیرد از گرفتن دپوزیت صرف نظر خواهیم کرد و در صورتیکه کانتینری های استان در سال به حجم مشخصی برسد برای صاحبان کالا تخفیفاتی را در نظر میگیریم تا برای صادرات و واردات از ناوگان ملی استفاده نمایند.

ابراهیمی مدیرعامل محترم شرکت حمل و نقل طلایه داران غدیر با اشاره به جلسه کمیته همکاری های استانهای شمالغرب اشاره نمود و گفت: در این جلسه موافقت گردید ترمینال کانتینری به استانهای پیرامونی زنجان خدمات ارائه نماید و بر همین مبنا شرکت کشتیرانی صرفا پتانسیل های زنجان را در نظر نگیرد بلکه ظرفیت های اقتصادی منطقه شمالغرب که چیزی حدود ۲۳ درصد جمعیت کشور و نیز بخش زیادی از صادرات و واردات را شامل می شود، این موارد را در آیتم های خود بگنجانند تا انشالله برآورد مساعد و مطلوبی از میزان کانتینر چه در بخش صادرات چه واردات بعمل آید.

ابراهیمی همچنین خواستار ارائه یک طرح توجیهی از سوی شرکت کشتیرانی گردیدتا طی جلسه ای با حضور مدیر عامل کشتیرانی و نیز کانتینری، تفاهم نامه همکاری با استانداری امضاء شود .

منبع: اتاق زنجان 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید