Performancing Metrics

جهش در صادرات محصولات دام و طیور با اجرای برجام | اتاق خبر
کد خبر: 309953
تاریخ انتشار: 28 دی 1394 - 09:35
فعال بخش کشاورزی در گفت و گو با اتاق خبر اعلام کرد
با اجرای برجام و لغو تحریم ها، به نظر می رسد که بخش های تجارت، صادرات و واردات کشور بتواند با رهایی از مشکلات گذشته که به دلیل تحریم ها به وجود آمده بود جانی تازه بگیرد. در این میان فعالان بخش کشاورزی و دامپروی نیز امیدوار هستند که با رفع تحریم ها وبا بر

اتاق خبر - با اجرای برجام و لغو تحریم ها، به نظر می رسد که بخش های تجارت، صادرات و واردات کشور بتواند با رهایی از مشکلات گذشته که به دلیل تحریم ها به وجود آمده بود جانی تازه بگیرد. در این میان فعالان بخش کشاورزی و دامپروی نیز امیدوار هستند که با رفع تحریم ها وبا برنامه ریزی صحیح بتوانند این صنعت را تبدیل به صنعتی ارزآور برای کشور کنند.
مهدی معصومی اصفهانی عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر تاثیر مثبت اجرای برجام و برداشته شده تحریم ها بر صنعت کشاورزی، بخش صنعت طیور را دارای ظرفیت های زیادی برای بخش تولید دانست.
معصومی در گفت و گو با اتاق خبر در حاشیه نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اعلام اینکه پراکندگی مرغ داری ها کمک زیادی به توسعه صادرات مرغ و تخم مرغ می کند، گفت: این پراکندگی مرغ داری ها باعث می شود که صادرات محصولات تولیدی مرغ و ماکیان به کشورهای اطراف به راحتی صورت بگیرد. اما مهمترین مسئله در این میان بحث قیمت گذاری از سوی دولت است. دولت باید این جازه را به بازار عرضه و تقاضا بدهد که این بخش تعیین کننده قیمت ها باشد.
این فعال صنعت طیور با اشاره به نقش صادارت در بالا رفتن کیفیت و توانمندی تولید محصولات صنعت طیور ادامه داد: در حال حاضر تولید این بخش تنها برای مصرف داخل است و صادارات محصولات مربوط به مرغ و تخم مرغ در حقیقت مازاد تولیدات این بخش است. لذا برای بالا بردن میزان صادرات نیاز به برنامه بلند مدت است. در صورت برنامه ریزی صحیح هم تولید صادرات محور خواهد بود و هم سهم زیادی در بازار جهانی خواهیم گرفت.
وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر صنعت مرغ و تخم مرغ، این نوسانات را باعث دشوار شدن تصمیم گیری در این زمینه خواند و گفت: وقتی دولت اعلام می کند که قصد تک نرخی کردن نرخ ارز را دارد اما این کار صورت نمی گیرد و این موضوع  باعث سردرگمی در سیاست گذاری صادرکنندگان در زمینه صادرات می شود. به همین دلیل تک نرخی شدن نرخ ارز برای صادرکنندگان مهم است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید