Performancing Metrics

10 فرصت و تهدید پیش‌روی بخش معدن | اتاق خبر
کد خبر: 309997
تاریخ انتشار: 28 دی 1394 - 13:45
بخش معدن و صنایع معدنی در مسیر حرکت برای رشد، 10 فرصت و تهدید ناشی از لغو تحریم‌ها،‌ پیش‌رو دارد.

به گزارش اتاق خبر،بخشی از این فرصت‌ها و تهدیدها اثرات مستقیم و برخی دیگر اثر غیر مستقیم بر این حوزه برجای می‌گذارند.

در این فهرست که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ایمیدرو به آن اشاره کرده است، 10 موضوع شامل رشد صادرات نفت، رشد صادرات معدن،‌ آزادسازی منابع بلوکه شده ارزی،‌ کاهش مقطعی نرخ ارز،‌ تسهیل واردات به کشور،‌ فاینانس طرح‌ها،‌ رشد ارزش بورس،‌ دستیابی به فناوری جدید، رشد سرمایه‌گذاری خارجی و دسترسی به تجهیزات و قطعات و مواداولیه جای گرفته‌اند.

در بین این موضوعات فوق،‌ هشت فرصت برای بخش معدن فراهم می‌آید و دو مورد نیز به عنوان تهدید برای این حوزه محسوب می‌شود. این هشت فرصت شامل رشد بازار محصولات بخش معدن با استفاده از افزایش بودجه عمرانی،‌ کاهش ریسک و افزایش تنوع محصولات ناشی از رشد صادرات به منظور‌ تکمیل زنجیره ارزش،‌ فاینانس طرح‌ها،‌ تامین مالی ارزان ناشی از رشد بورس،‌ تسهیل شرایط استفاده از فناوری‌های جدید در طرح‌ها،‌ استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی تکمیل زنجیره ارزش و رشد بهره‌وری و ارایه خدمات بعد از فروش به همراه کاهش هزینه‌ها است.

اما دو تهدید پیش‌روی این حوزه از اقتصاد کشور در دوران جدید،‌ کاهش مقطعی نرخ ارز است که می‌تواند به ارزان‌شدن محصولات صنایع معدنی منجر شود. عامل دیگر نیز که ممکن است از ناحیه واردات پدید آید، رشد واردات صنایع معدنی است که این صنایع را تهدید می‌کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید