Performancing Metrics

القاعده تصاویر عاملان حمله تروریستی بورکینافاسو را منتشر کرد | اتاق خبر
کد خبر: 310106
تاریخ انتشار: 29 دی 1394 - 01:45
ایسنا نوشت : گروه المرابطون وابسته به القاعده اعلام کرد که عاملان این حمله سه تن از اعضای القاعده با تابعیت کشور مالی بودند.

اتاق خبر - وزیر کشور بورکینافاسو اعلام کرد که هشت تن از قربانیان حمله القاعده به هتل واگادوگو شهروند بورکینافاسو، چهار تن کانادایی، سه تن اوکراینی، دو تن فرانسوی، دو تن پرتغالی، دو تن سوئیسی و یک تن هلندی بودند.

پیشتر منابعی در بورکینافاسو اعلام کرده بودند که عاملان حمله به هتل واگادوگو یک عرب و دو آفریقایی بودند که به دست نیروهای امنیتی کشته شدند.

روز جمعه حمله تروریست‌ها به هتل و رستورانی در واگادوگو بیش از 29 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

در همین حال گروه المرابطون، وابسته به شاخه القاعده در شمال آفریقا اعلام کرد که عاملان حمله به واگادوگو سه تن از اعضای این گروه با تابعیت کشور مالی بودند.

سخنگوی المرابطون اعلام کرد که عاملان این حمله "احمد الفلانی، ابومحمد الانصاری و البتار الانصاری بودند.

القاعده تصاویر این سه تن را که در حال آموزش برای اجرای حمله بودند منتشر کرده است.

القاعده در بیانیه‌ای اعلام کرد که هتل اسپلندید را هدف قرار داده به این دلیل که یکی از "خطرناک‌ترین لانه‌های جاسوسی جهان در غرب قاره آفریقا" بوده است و برخی در این هتل و اماکن مجاور "جنگ علیه اسلام" را اداره می‌کردند و در آن معاملات غارت ثروت‌های آفریقا منعقد می‌شد.

به دنبال حمله اخیر القاعده الجزایر، موریتانی، مالی و نیجر نیروهای خود را در مرزهای مشترک مستقر کردند و سطح آماده باش امنیتی خود را بالا برده‌اند.

تصاویر از العربیه

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید