Performancing Metrics

شب وداع با چهار شهید مقاومت مردمی یمن برگزار شد | اتاق خبر
کد خبر: 310828
تاریخ انتشار: 1 بهمن 1394 - 13:59
در آمل؛
آیین شب وداع با پیکر مطهر چهار شهید مجاهد مقاومت مردمی یمن در حسینیه ثارالله آمل برگزار شد.

اتاق خبر- آیین شب وداع با پیکر مطهر چهار شهید مجاهد مقاومت مردمی یمن در حسینیه ثارالله آمل برگزار شد.

آیین باشکوه شب وداع با پیکر مطهر چهار شهید والامقام جهبه مقاومت مردمی یمن شامگاه چهارشنبه در حسینه ثارالله و با حضور و استقبال مردم شهید پرور استان مازندران در آمل برگزار شد.

در این آیین که شخصیت‌های برجسته سیاسی سیاسی عراق، یمن، لبنان و نماینده حزب‌الله حضور دارد، مردم ولایتمدار مازندران با شهدای جهبه مقاومت مردم یمن وداع کردند.

این شهیدان در نخستین روزهای تجاوز آل سعود به یمن مجروح و برای درمان به ایران منتقل‌شده بودند و براثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیدند و تلاش‌های مکرر برای انتقالشان به نتیجه نرسید و آل سعود با انتقال پیکرهای مطهر این شهیدان ممانعت به عمل آورد تا اینکه سرانجام با کسب اجازه از ولی امر مسلمین مقرر شد در امامزاده ناصر الحق آمل که موردعلاقه و احترام خاص اهالی یمن است، خاک‌سپاری شوند.

پیکر مطهر شهیدان محمداحمد حسین‌الفخری، شهید علی‌محمد علی‌احمدالمروانی، شهید عاطف علی حزام‌البشاول و شهید اکرم محمد محمدالغفاری صبح پنجشنبه با حضور مردم ولایتمدار پس از تشییع در بقعه ناصرالحق آمل تدفین می‌شوند.

«حسن بن علی اطروش» ملقب به «ناصرالحق» یا «ناصر کبیر» از نخستین مروجان اسلام شیعی در منطقه طبرستان یا مازندران قدیم بوده که برای نخستین‌بار حکومت اسلامی را در آمل بنا کرده و به عنوان نخستین مروج اسلام در سرزمین‌های دیلمان، گیلان و طبرستان است که هم‌اکنون مزارش در محله پایین‌بازار آمل جای دارد.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید