Performancing Metrics

گسترش همکاری های دوکشور ایران و چین درحوزه ICT و ماهواره | اتاق خبر
کد خبر: 311310
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1394 - 18:15
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر صنعت و فناوری اطلاعات از گسترش همکاری های دوکشور درحوزه ICT و ماهواره خبرداد و گفت: درشرایط جدید، همکاری با کشور چین درحوزه ICT تحکیم می یابد.

اتاق خبر به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، امروز جمعه 2بهمن ماه با میائو وی وزیر صنعت و فناوری اطلاعات دیدار کرد و گفت: این دومین ملاقات من با وزیرفناوری اطلاعات کشورخلق چین است و این دیدار درجریان سفر امشب رییس جمهور چین به ایران انجام شد.

وی هدف ازاین نشست را سیاستگذاری، حمایت و نظارت برفعالیت شرکتهای ایران و چین عنوان کرد و افزود: همکاری های دوجانبه در درحوزه ICT و ماهواره میان دوکشور،دنبال می شود.

واعظی با اشاره به اینکه پس از اجرای برجام ، شکل همکاری با شرکتهای چینی درحوزه ICT تحکیم می یابد، ادامه داد:‌ کارتخصصی و فنی مشترک با چین دردستورکار قرادارد.

وی با بیان اینکه سفر رییس جمهور چین به ایران فصل جدیدی در روابط دو کشور خواهد بود ادامه داد: انشالله فردا سند همکاری مشترکی میان ایران و چین درحوزه ICT توسط وزیر ارتباطات دوکشور، امضا می شود.

وزیر ارتباطات ایران برگسترش روابط دو کشور پس از رفع تحریم ها تاکید کرد و افزود:‌ کمیته مشترکی برای پیگیری توافقات و مذاکرات میان دوکشور تشکیل می شود.

وی انتقال تکنولوژی همراه با دانش فنی میان دوکشور را ضروری دانست و ادامه داد: همکاری در زمینه فیبرنوری، نرم افزار، زیرساخت ازجمله محورهای مهم این نشست بود.

واعظی جذب سرمایه درحوزه ICT و استفاده از خط اعتباری که کشور چین دراختیارایران قراداده است را ضروری دانست و ادامه داد: تلاش می کنیم علاوه برشرکتهای چینی که در زمان تحریم با ایران همکاری داشته اند شرکتهای جدیدی به بازار افزوده شوند.

درحاشیه این نشست که باحضور معاونان و روسای شرکتهای خصوصی فعال درحوزه ICT ایران و چین برگزارشد، سند همکاری میان مدیرکل اموربین الملل و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات با شرکت هواووی امضاشد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید