Performancing Metrics

ضرورت فراهم کردن زیرساخت ها به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی | اتاق خبر
کد خبر: 311578
تاریخ انتشار: 4 بهمن 1394 - 14:29
عضو هیأت رئیسه اتاق زنجان در گفت و گو با اتاق خبر تاکید کرد:
علی کلانتری در رابطه با چگونگی جذب سرمایه گذاران خارجی در دوره پسابرجام معتقد است: باید شرایط و زیرساخت ها به گونه ای مهیا شود تا سرمایه گذاران به کشور جذب شوند.

اتاق خبر- علی کلانتری عضو هیأت رئیسه اتاق زنجان در رابطه با خواسته اتاق بازرگانی ایران مبنی بر تقویت فضای کسب و کار  اظهار کرد: در این رابطه  بین تولیدکنندگان داخلی خوشبینی خاصی نسبت به آینده ایجاد شده است. در این راستا باید همکاری همه جانبه ای بین دولت و بخش خصوصی شکل گیرد و زیرساخت ها مهیا شوند.

به گفته کلانتری؛ باید تدابیری اتخاذ کرد تا قیمت تمام شده به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کاهش پیدا کند. با اتحاد می توان به نتایج مطلوبی رسید.

وی در رابطه با چگونگی جذب سرمایه گذاران خارجی در دوره پسابرجام معتقد است: باید شرایط و زیرساخت ها به گونه ای مهیا شود تا سرمایه گذاران به کشور جذب شوند.

کلانتری به حضور خود در اختتامیه نمایشگاهی در کشور آلمان اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه افراد متفق القول بودند که ایران به دلیل بکر بودن محیطی مناسب برای سرمایه گذاری محسوب می شود و از این نظر مشتاق ورود به کشور ما هستند.  

وی به میزان بیمه واحدهای تولیدی کشور اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی ما در حدود 30 درصد بیمه پرداخت می کنند این درحالیست که کشورهای حوزه خلیج فارس تنها 16 تا 17 درصد حق بیمه پرداخت می کنند. همچنین از نظر امور مربوط  به دارایی هم مشکلاتی وجود دارد که برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران خارجی این مشکلات باید رفع شوند.

عضو هیأت رئیسه اتاق زنجان به چگونگی ترغیب سرمایه گذاران داخلی اشاره کرد و اذعان داشت: در این راستا باید موانع موجود بر سر راه تولید رفع شود البته این موضوع همواره مطرح می شود ولی جنبه عملیاتی نمی یابد.

به گفته کلانتری؛ لازم است به طور جدی موانع موجود بر سر راه تولید رفع شود. این موضوع تا به امروز در حد حرف بوده و عملیاتی نشده که لازم است تدابیری در این باره اندیشیده شود تا بتوانیم به رونق اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی معتقد است: واحدهای تولیدی با ظرفیت پایینی فعالیت می کنند باید به گونه برنامه ریزی شود که قیمت تمام شده این واحدها کاهش و تولیدکنندگان هرچه بیشتر به سمت سرمایه گذاری تمایل پیدا کنند.

به گفته کلانتری؛ رفع تحریم ها اگر به درستی مدیریت شود و وعده های مسئولان به تحقق بپیوندد امکان تحقق رونق اقتصادی میسر خواهد شد.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید