Performancing Metrics

حذف ۱ میلیون و ۴۶۳ هزار یارانه بگیر از ابتدای امسال | اتاق خبر
کد خبر: 311671
تاریخ انتشار: 4 بهمن 1394 - 18:50
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از کاهش ۱.۴۶۳ میلیون نفری جمعیت یارانه بگیران از اسفند سال گذشته خبر داد و گفت: ۹۶ درصد منابع هدفمندسازی یارانه صرف پرداخت نقدی یارانه شده است.

اتاق خبر: غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به ارائه گزارشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اظهار داشت: این قانون به  دو بخش منابع  ومصارف تقسیم می‌شود که دولت می‌بایست 54هزار میلیارد و300  میلیون تومان درآمد کسب می‎کرد که 48 هزارمیلیارد تومان آن از محل اصلاح قیمت‌ها و 6 هزار میلیارد و 300 میلیون تومان از محل یارانه نان، برق و سایر کالاها در بودجه پیش بینی شده بود.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی افزود: دولت توانست 33 هزار میلیارد تومان منابع به دست بیاورد که این رقم حدود 61درصد منابع است در حالی که باید 75درصد منابع محقق می‌شد و در این بخش دولت 14درصد از تامین منابع عقب است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه در اسفند ماه سال 93 ، حدود 76میلیون و 712هزار نفر یارانه نقدی دریافت می‌کردندگفت: این رقم در آذر ماه امسال به 75میلیون و 249هزار نفر کاهش یافته که 1.463 میلیون نفر از جمعیت آماری یارانه بگیران کم شده است.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: دولت به دلیلی موفق به پرداخت جزء 4 که 1300میلیارد تومان برای یارانه سود تسهیلات تامین مسکن حمایتی به زوج‌های جوان، اقشار آسیب پذیر و روستاییان و عشایر است و جزء 5 که شامل اختصاص مبلغ4هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان و فارغ تحصیلان است نشده است و در این جهت یک ریال هم  هزینه نکرده است.

وی با بیان اینکه حدود 96درصد منابع هدفمندسازی یارانه صرف پرداخت نقدی یارانه شده است، بیان کرد: 1.5درصد به جزء 1 که کمک به بخش تولید و حمل و نقل عمومی و 2.5 درصد به جزء 2 برای کمک به بخش سلامت، پرداخت شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه این گزارش از اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها امروز در کمیسیون مطرح خواهد شد، گفت: دولت باید در بخش سلامت 8درصد منابع را اختصاص می‌داد و دولت متعهد شده بود  که 4800 میلیارد تومان  به این بخش اختصاص دهد که 870 میلیارد تومان تخصیص یافت. در این بخش نیز بسیار عقب است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید