Performancing Metrics

انصراف دومین حزب کرد عراقی از نشست با بارزانی | اتاق خبر
کد خبر: 312120
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1394 - 11:08
با بالا گرفتن اختلافات در منطقه اقلیم ،حزب جماعت اسلامی کردستان عراق نیز دوشنبه شب به جمع تحریم کنندگان نشست احزاب کرد عراقی با مسعود بارزانی پیوست.

 

 

به گزارش اتاق خبر، جماعت اسلامی کردستان عراق به رهبری شیخ علی باپیر با صدور بیانیه ای اعلام کرد، در نشست روز سه شنبه احزاب کرد عراقی با مسعود بارزانی برای پایان دادن به مشکلات سیاسی اقلیم شرکت نمی کند.
جماعت اسلامی در بیانیه خود علت عدم مشارکت خود را چنین توضیح داده است که ' چنین نشست هایی انتظارات مردم کردستان عراق را برآورده نمی کند'.
بیانیه جماعت اسلامی کردستان عراق اضافه می کند: ما موافق هرگونه تلاش برای ایجاد وحدت سیاسی در اقلیم هستیم، اما از آنجا که برای این نشست زمینه سازی نشده، نمی توان انتظار داشت نشست موفقی باشد، لذا در این نشست شرکت نمی کنیم.
براساس بیانیه مذکور، اوضاع سیاسی کردستان عراق می بایست به قبل از برگزاری این نشست و شروع بحران اخیر برمی گشت.
حزب جماعت اسلامی گفته است، در چنین شرایطی امکان موفقیت نیست.
پیش از این نیز حزب جنبش تغییر به رهبری نوشیروان مصطفی امین اعلام کرده بود در این نشست شرکت نخواهد کرد، چرا که مسعود بارزانی را به عنوان رئیس اقلیم به رسمیت نمی شناسد.
مسعود بارزانی براساس وعده داده شده به نام ریاست اقلیم کردستان عراق، روز دوشنبه از تمامی احزاب کرد عراقی خواسته بود درجلسه ای به سرپرستی وی برای پایان دادن به بحران های اقلیم در روز سه شنبه شرکت کنند.
با انصراف جماعت اسلامی کردستان عراق، فعلا دو حزب عمده کرد عراقی از حضور در این نشست خودداری کرده اند و دو حزب دیگر یعنی اتحادیه میهنی و اتحاد اسلامی کردستان عراق باقی مانده اند که رسانه ها درباره شرکت یا عدم شرکت این دو حزب در نشست با بارزانی گزارشی نداده اند.
اوضاع در کردستان عراق، با پایان دوره ریاست مسعود بارزانی بر منطقه اقلیم در اواخر مرداد ماه امسال، هنگامی بالا گرفت که حزب حاکم دمکرات کردستان عراق به طور یکجانبه از سوی یک شورای قضایی زیر نظر این حزب تمدید دوره ریاست بارزانی بر اقلیم را اعلام کرد که با مخالفت چهار حزب تاثیر گذار منطقه روبه رو شد.
افزایش شکاف ها میان احزاب کردی همزمان شد با تعویق پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان اداری منطقه و از جمله نیروهای پیشمرگ کردستان عراق که به دنبال آن بیش از دو ماه این منطقه را در ناآرامی های خشونت باری فرو برد.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید