Performancing Metrics

ملت منتظر اصلاح نظام بانکی و پرداخت وام های قرض الحسنه هستند | اتاق خبر
کد خبر: 312238
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1394 - 01:26
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی معتقد است همه ملت منتظر اصلاح نظام بانکی و پرداخت وام های قرض الحسنه هستند.

اتاق خبر: قاسم جعفری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: ابتدا از رئیس جمهور رئیس مجلس، وزرای مربوطه می خواهیم مشکل شرکت پدیده شاندیز و صندوق میزان که گرفتاری همه استان ها بلکه هموطنانمان را فراهم آورده سریعا حل کنند؛ پایه توسعه خراسان شمالی کشاورزی است و کشاورزان منتظر حمایت های جدی و عملی هستند، در مقوله فرهنگ و ضعف زیرساخت های آن هم در استان به رغم استعدادهای خوب حرف زیادی است.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی ادامه داد: مردم دیار من همچون همه ملت منتظر اصلاح نظام بانکی و پرداخت وام های قرض الحسنه به ویژه وام ازدواج جوانان هستند. بیمه روستاییان و عشایر، توجه به زنان سرپرست خانوار، بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار، حمایت جدی از کارگران ساختمانی، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برای استان من با ماهیت روستایی من مهم است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس خاطرنشان کرد: پایه حقوق معیشت فرهنگیان در کنار ده ها مسئله مربوط به آموزش و پرورش مدارس خشت و گلی، سرانه مدارس، پاداش بازنشسته ها، گرمایش محیط های آموزشی، مشکل شبانه روزی ها و... نمی دانم اجازه می دهد وزیر محترم راحت بخوابد یا نه؟ که البته کمک جدی دولت و مجلس را می طلبد، در مورد آموزش عالی استان و مشکلات کمی و کیفی آن بعدها سخن خواهم گفت گرچه زحمات کشیده شده این ده ساله قابل تقدیر است.

جعفری همچنین با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: راه‌های روستایی ناساخته، عدم تکمیل باند دوم جاده بین المللی بجنورد، جنگل گلستان، اجرایی نشدن خط آهن گرگان- بجنورد-مشهد، کندی پروژه راه آهن بجنورد- اسفراین- نقاب، کندی جاده بجنورد- شوقان، جاجرم، میامی، عدم تکمیل ترمینال خارجی فرودگاه بجنورد و عدم ایجاد پروازهای بین المللی از موارد برجا مانده است؛ حل مشکل منابع طبیعی و مراتع با روستاییان عزیز و نیز توجه به محیط بانان و غرق بانان به لحاظ معیشتی و وضعیت استخدام را لازم می دانم.

وی گفت: جاذبه های گردشگری فراوان، طرح های مصوب اما بدون اعتبار صنعت گردشگری و صنایع دستی استان را مختل و به تبع ماندگاری مسافر را زمین گیر کرده است، توجه جدی به ده ها پروژه ناتمام شهر و روستایی مربوط به تربیت بدنی، ورزش و جوانان باعث ناکارآمدی در این بخش شده است.

وی همچنین تصریح کرد: پایه بهداشت و درمان و سلامت در استان من ضعیف است و منتظر تکمیل طرح های بیمارستانی از سوی وزارت بهداشت و همچنین تامین اجتماعی هستیم، سیستم ارجاع درمان روستاییان هنوز رضایت بخش نیست، یک شهرستان اصلا بیمارستان ندارد و بیمارستان های شهرستان منتظر تقویت و تجهیز و تامین نیروی متخصص هستند،دیو خشکسالی و سیل های مخرب از سوی دیگر روستاییان عزیز را در انتظار کمک ستاد بحران کشور برای جلوگیری از بروز فقر مفرط قرار داده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید