Performancing Metrics

انتقاد شدید بان کی مون از شهرک‌سازی‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 312509
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1394 - 15:40
به دنبال محکومیت ادامه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری توسط بان کی مون نخست وزیر این رژیم اعلام کرد که اظهارات دبیرکل سازمان ملل موجب تشویق تروریسم می‌شود.

به گزارش اتاق خبر ، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در سخنانی مقابل شورای امنیت از احداث واحدهای مسکونی جدید توسط اسرائیل شدیدا ابراز نگرانی کرد و این اقدامات اسرائیل را "طرح‌هایی تحریک آمیز" دانست.

 

بان کی مون همچنین تاکید کرد: باید برای پیشبرد روند صلح خاورمیانه روند شهرک‌سازی متوقف شود چرا که ادامه احداث واحدهای مسکونی خوار شمردن مردم فلسطین و جامعه جهانی است و سوال‌های اساسی را درباره پایبندی اسرائیل به راهکار تشکیل دو کشور برمی‌انگیزد.

 

دبیرکل سازمان ملل گفت: نگرانی فلسطینی‌ها به دلیل فلج شدن روند صلح و حدود نیم قرن اشغال هر روز در حال افزایش است و همان طور که می‌دانیم این طبیعی است که انسان‌ها نسبت به اشغالی که زمینه مهمی را برای تندروی به وجود می‌آورد، اعتراض کنند و به آن پاسخ دهند.

 

در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات بان کی مون گفت: اظهارات دبیرکل سازمان ملل به تروریسم ترغیب می‌کند و هیچ توجیهی برای تروریسم نیست.

 

وی افزود: خود فلسطینی‌ها برای تحقق راهکار تشکیل دو کشور تلاش نمی‌کنند.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید