Performancing Metrics

حمایت اتاق گرگان از تولید و تجارت کودهای شیمیایی آلی و ارگانیک در یازدهمین جلسه ستاد تغذیه گیاهی استان گلستان | اتاق خبر
کد خبر: 312979
تاریخ انتشار: 9 بهمن 1394 - 10:44
رمضان بهرامی رییس اتاق در یازدهمین جلسه ستاد تغذیه گیاهی بیان کرد: وجود بیش از 135هزار بهره بردار کشاورزی در استان، حاکی از ظرفیت و پتانسیل بسیار خوب استان در حوزه کشاورزی است.

اتاق خبر- رمضان بهرامی رییس اتاق در یازدهمین جلسه ستاد تغذیه گیاهی بیان کرد: وجود بیش از 135هزار بهره بردار کشاورزی در استان، حاکی از ظرفیت و پتانسیل بسیار خوب استان در حوزه کشاورزی است. 

بهرامی افزود: براساس یک سنت دیرینه برخی ازکشاورزان، پس از برداشت محصول گندم بلافاصله برای آماده کردن زمین برای کشت بعدی اقدام به آتش زدن کاه و کلش به جامانده در این مزارع می کنند این باور کاملا غلط است.

وی با تاکید به اینکه اولین قدم درراستای کاربرد صحیح مدیریت بقایای گیاهی فرهنگ سازی و گسترش روشهای جایگزین می باشد اظهار داشت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان ، حمایت همه جانبه در زمینه فرهنگ سازی امور کشاورزی می نماید.

 رییس اتاق گرگان نقش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، در توزیع به موقع، نظارت جدی و اصولی نهادهای ذی ربط را در حل این مشکلات بسیار تاثیرگذار دانست و افزود : مصرف نهاده ها و کودهای تقلبی تاکنون خسارت های جبران ناپذیری به محیط زیست و خاک و خسارت مادی به کشاورزان وارد کرده است

وی به پیامدهای ناشی از مصرف کود تقلبی و بی کیفیت اشاره و خاطرنشان کرد: مصرف کودهای تقلبی و بی کیفیت برای خاک و کیفت و کمیت محصولات تولیدی ضرر دارد.

رمضان بهرامی رییس اتاق گرگان نیز بیان کرد: عليرغم اينکه 1.5 ميليون نفر در کشور در بخش کشاورزي هستند، هيچ حمايتي از يارانه توليد نمي‌شوند.

وی افزود: بخش زیادی از محصولات مصرفی در قزاقستان وارداتی بوده که می توان با افزایش ارتباط از محصولات با کیفیت استان گلستان تامین گردد.

رییس اتاق گرگان با بيان اينکه بخش دولتي در استان همگام با بخش خصوصي کشور است، افزود: بايد از طريق ارتباط با دولت و وزارتخانه‌ها، بتوانيم ميزان حمايت دولت به بخش خصوصي بویژه حوزه کشاورزی را افزايش دهيم و اميدواريم دولت براي اعتلاي بخش کشاورزي استان گلستان برنامه هدفمند ارائه دهد.

گفتنی است یازدهمین جلسه ستاد تغذیه گیاهی استان گلستان، با هدف بررسی عملکرد ستاد تغذیه گیاهی در خصوص کنترل کیفیت و توزیع کود ،‌کارگروه کنترل  و نظارت منطبق با برنامه های ابلاغی ، ارائه نقطه نظرات در خصوص اجرای آیین نامه کنترل کیفی انواع مواد کودی در کشور و طرح نقطه نظرات بخش خصوصی در رابطه با تولید و تجارت کودهای شیمیایی، آلی – زیستی و ارگانیک در روز دوشنبه 6 بهمن ماه 94 در محل سالن همایش اتاق گرگان برگزار شد.

منبع: اتاق گرگان 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید