Performancing Metrics

تظاهرات خبرنگاران یونان | اتاق خبر
کد خبر: 313021
تاریخ انتشار: 9 بهمن 1394 - 13:21
خبرنگاران یونان در اعتراض به ساختار بیمه های تامین اجتماعی پنجشنبه شب در آتن دست به تظاهرات زده اند.

خبرنگاران یونان در اعتراض به ساختار بیمه های تامین اجتماعی پنجشنبه شب در آتن دست به تظاهرات زده اند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایرنا ، خبرنگاران یونانی که صبح روز پنجشنبه برای مدت 24 ساعت اعتصاب کرده اند، با سر دادن شعارهایی علیه دولت چپگرای یونان در خیابان های مرکزی شهر آتن راه پیمایی کردند.
تظاهر کنندکان با سردادان شعارهایی همچون' دست از بیمه های تامین اجتماعی بردارید'،' به بهانه اصلاحات حقوق و مزایای بازنشستگی کارکنان را کاهش ندهید'،' خبرنگاران همانند دیگر اقشار جامعه قادر به تامین هزینه های روزانه خود نیستند' و دست از اطاعت از وام دهندگان خارجی بردارید و فکر مردم باشید' خواستار عدم اجرای طرح اصلاحات در ساختار بیمه های تامین اجتماعی شدند.
در جریان این اعتراض کلیه خبرنگاران و کارکنان رسانه های نوشتاری، گفتاری و سامانه های خبری دولتی و خصوصی دست از کار کشیده اند.
خبرنگاران پس از راهپیمایی در مقابل پارلمان این کشور و درمقابل وزارت کار و امور اجتماعی تجمع کردند و از دولت یونان خواستند که این طرح را نه تصویب و اجرا نکند و بیش از این به اقشار کم درآمد جامعه فشار نیاورد.
خبرنگاران درحالی دست به اعتصاب زده اند که کشاورزان یونانی نیز به نشانه مخالفت با انجام اصلاحات در ساختار بیمه های تامین اجتماعی تمام بزرگراه های کشور را مسدود کرده، وکلا برای مدت یک هفته دست به اعتصاب زده اند و پزشکان و داروخانه های کشور نیز در اعتصاب بسر می برند.
حزب چپگرای یونان قبل از انتخابات قول داده بود که حقوق بازنشستگان و کارکنان اداری را افزایش خواهد داد ولی تحت فشار اتحادیه اروپا و وام دهندگان خارجی مجبور به اجرای طرح اصلاحات در ساختار بیمه های تامین اجتماعی شد که منجر به کاهش حقوق و مزایای بازنشستگان، کارکنان ادارات دولتی و خصوصی می شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید