Performancing Metrics

تئاتر همچنان اولویت سبد حمایتی دولت است | اتاق خبر
کد خبر: 314086
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1394 - 07:00
وزیر ارشاد مطرح کرد:
وزیر ارشاد گفت: تئاتر همچنان در اولویت سبد حمایتی دولت در بخش فرهنگ و هنر است.

اتاق خبر- وزیر ارشاد گفت: تئاتر همچنان در اولویت سبد حمایتی دولت در بخش فرهنگ و هنر است.

علی جنتی که در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر فجر شامگاه 12 بهمن ماه در تالار وحدت سخن می‌گفت، پیش از هر چیز به یک نکته اشاره کرد و گفت: همواره عادت کرده است به اینکه در بخش‌های پایانی مراسم از او برای سخنرانی دعوت شود که حضار حوصله ندارند اما این بار در میانه مراسم دعوت شده است.

او پس از تاکید بر اهمیت تئاتر تصریح کرد: جشنواره سی و چهارم ویژگی‌های برجسته‌ای داشت که نمی‌توان به راحتی از کنار آن‌ها گذشت. بیشتر آثار راه یافته به جشنواره در نقاط دیگری به صحنه رفته بودند و از این نظر امکان رقابت هنرمندان شهرستانی فراهم شد.

او افزود: در این دوره 77 اثر صحنه‌ای اجرا شدند که تنها 4 متن غیرایرانی بود و در کنار این اتفاق حضور 4 نسل از کارگردان‌های ایرانی در جشنواره امسال نشان داد که پیشکسوتان و جوانان در عین تنوع سلیقه در کنار هم با دوستی کار می‌کنند. این نکته‌ای است که امکان انتقال تجربه بیش از 6 دهه فعالیت تئاتر ایران را فراهم می‌کند.

جنتی با اشاره به توجه ویژه مسائل اجتماعی در نمایش‌های اجرا شده گفت: در جشنواره امسال توجه به مسائل ارزشی از جمله ارزش‌های دفاع مقدس نشان داد که این موضوعات با گذشت زمان میان هنرمندان کمرنگ نشده و اتفاقا به بهترین شکل توسط نسل جوان هم بازخوانی شده است.

او اضافه کرد: تئاتر همچنان در اولویت سبد حمایتی دولت در بخش فرهنگ و هنر است و با زمینه مساعدی که در پساتحریم ایجاد می‌شود امیدواریم مبادلات فرهنگی با کشورهای دیگر افزایش پیدا کند تا انگیزه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بیشتر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: وزارت ارشاد در سال جاری اهتمام اساسی خود را به حل مشکلات تئاتر معطوف کرد و این مسیر را تا کاهش و رفع مشکلات ادامه خواهد داد و به دلیل اهمیتی که این هنر دارد، امسال را به نام تئاتر نامگذاری کردیم. 

او گفت: در این راستا اقداماتی نیز صورت گرفت و به طور مثال تئاتر شهر که مدت‌ها بود، سالن‌های مختلف آن دچار مشکل بودند با بازسازی در بخش‌هایی از آن دوباره فعال شده است.

علی جنتی در پایان سخنان‌اش پس از اشاره به مشکلات مالی دولت؛ از حاضران در جشنواره و به ویژه حجت الاسلام ابوترابی نماینده مجلس تشکر کرد.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید