Performancing Metrics

نمایش شهر قصه در دراما | اتاق خبر
کد خبر: 314182
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1394 - 15:26
نمایش شهر قصه اثری از بیژن مفید در تماشاخانه دراما اجرا می شود.
:  تماشاخانه دراما
:  چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
:  ۱۶:۰۰
:  ۱ ساعت
:  ۱۵,۰۰۰ تومان

 

:  بیژن مفید
:  سینا نورائی
:  فرزین محدث، سهیل ساعی، محمد صدیق مهر، سهیل محزون، شهروز شبستری، لبخند بدیعی، مهشید حسینیان، پانیذ بدیعی، اشکان هورسان و استاد حسن حسینیان



: کاوه عیدی، سینا نورائی
: کاوه عیدی، محمد رضا شیرخوانی، امیرحسین یار محمدی، برنا بنایی، بهراد بنایی و نوازندگان گروه موسیقی ارشان
: طرح جلد اصلی نمایشنامه شهر قصه (اثر استاد مرتضی ممیز)
: رضا جاویدی
: دپارتمان تئاتر نورا

توضیحات: نخستین رپرتوار اجرا خوانی کودک و نوجوان به کارگردانی سینا نورائی  در تماشاخانه باران به روی صحنه می‌رود.
 این رپرتوار که شامل چهار نمایشنامه از چهار قصه‌ی کهن و خاطره انگیز پ بوده که در مدت هفت روز از تاریخ ۲۴ لغایت ۳۰ بهمن ساعت ۱۶ در تماشاخانه باران (تئاتر باران) به اجرا در خواهد آمد. این مجموعه اجرای کودک و نوجوان  که برای نخستین باردر کشور برگزار می‌شود شامل ۴۳ بازیگر و ۷ نوازنده بوده که در نوع خود جالب توجه خواهد بود. سبک و شیوه‌ی اجرایی این نمایش‌ها به گونه‌ی اجرا خوانی (تلفیق خوانش و بازی) بوده و طراحی موسیقی این آثار نمایشی از موسیقی‌های اصیل و فولکور نیز به شیوه‌ی تلفیقی استفاده شده است.
نمایشنامه‌هایی که در این رپرتوار به اجرا درخواهند آمد عبارت‌اند از: قصه خاله سوسکه (منطبق با قصه اصلی آن)، خروس زری پیرهن پری، علیمردان خان و شهرقصه (بعد از چهل و هفت سال و با اجازه رسمی از بانو هنگامه مفید)
از ویژگیهای اصلی این رپرتوار می‌توان به ماهیت کودک محور و خیر خواهانه اش اشاره کرد، گروه اجرایی نخستین رپرتوار اجرا خوانی تئاتر کودک قصد دارد تا عواید عواید مادی و معنوی از اجرای این مجموعه نمایش را به یک سازمان و نهاد حمایتی از کودکان بیمار از جمله: انجمن حمایت از کودکان مبتلا به ایدز، انجمت همایت از کودکان مبتلا به ایدز، جامعه حمایت از کودکان مبتلا به ام اس، انجمن حمایت از کودکان کار، جامعه سیب سرخ و ... تقدیم نماید.
نظرات
ADS
ADS
پربازدید